אפריקה תעשיות: הושלמה רכישת פעילות יעקבי ברזל בטון

בכ-130 מיליון שקל ■ רכישה זו משלימה השקעה אותה ביצעה אפריקה תעשיות ברכישת ציוד לעיבוד ברזל בנין בהיקף של כ-20 מיליון שקל

אפריקה תעשיות , מקבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב, הודיעה היום (א') כי השלימה את רכישת פעילותה של חברת יעקבי-ברזל בטון בתמורה לכ-130 מיליון שקל. מתוכם כ-40 מיליון שקל עבור מלאי. בנוסף לתמורה הכספית התחייבה החברה לכבד את כל ההזמנות הלקוחות כפי שהתקבלו בחברת יעקבי.

רכישה זו משלימה השקעה אותה ביצעה אפריקה תעשיות ברכישת ציוד לעיבוד ברזל בנין בהיקף של כ-20 מיליון שקל. בעקבות השקעות אלה אפריקה תעשיות צופה כי, פעילות עיבוד ברזל לבנין תעמוד על יותר מ-300 מיליון שקל בשנה.

אברהם נובוגרוצקי (נובו), מנכ"ל אפריקה תעשיות אמר כי "כחלק מהתוכנית האסטרטגית של קבוצת אפריקה ישראל והמשך ביסוסה כקבוצת נדל"ן מובילה קיבלה הקבוצה החלטה להיכנס לתחום עיבוד ושיווק ברזל לבנין באמצעות אפריקה תעשיות. הכניסה לתחום זה, משלימה את הסינרגיה הקיימת בפעילות העסקית של חברות הבת בקבוצת אפריקה ישראל, ותאפשר שיתוף פעולה במכלול התחומים והם: פעילות יזמית, בנייה ואספקת חומרי גמר ועיבוד ושיווק ברזל לבניין לפרויקטים בארץ ובעולם".

נובוגרוצקי הוסיף עוד כי "השלמת עסקת רכישת יעקובי התאפשרה לאחר בחינת מספר אלטרנטיבות ומו"מ ממושך, שהסתיים בהצלחה עם החתימה על עסקה זו. השקעה זו מהווה נדבך נוסף בפיתוח העסקי של אפריקה תעשיות, ומתווספת לשורה של מהלכים אסטרטגיים נוספים אותם השלימה החברה לאחרונה ביניהן: רכישת פעילות ייצור הצינורות של חברת זלמן אליהו ובניו במגזר הפלדה ובמגזר הקרמיקה באמצעות חברת הבת נגב: רכישת חברת ויה ארקדיה, רכישת זכיינית מותג ברזי היוקרה GROHE בישראל והשקעה צפויה של כ-140 מיליון שקל בהרחבת פעילות הייצור של החברה בירוחם".

בנוסף, משקיעה אפריקה תעשיות בהרחבת קווי ייצור הצינורות וחיתוך פלדה, בישראל וברוסיה.