מנכ"ל רציו: "לאורך זמן מחירי הנדל"ן יירדו; זה כבר קורה"

יגאל לנדאו, מנכ"ל שותפות גז ומבעלי השליטה בה: "הפסקת הגז ממצרים תכריח הציבור לשלם מיליארדי שקלים מיותרים" ■ "המדינה קונה מים ב-2 שקלים ומוכרת ב-14 שקלים"

"לו המדינה הייתה רוצה היא הייתה יכולה לשחרר קרקעות ולהוזיל את מחירי הבתים. ייתכן שלאורך תקופה, לאחר צמיחה מתמשכת, נחזה בירידות מחירים". את הדברים האלה אמר יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו ומבעלי השליטה בחברה, בריאיון למוסף "עסקים" של "מעריב". "זה טבע. זה קורה כבר ברגעים האלה", הוסיף לנדאו.

"קוראים בעיתונים ורואים דיווחים על התחלות בנייה ומכירות נמוכות יותר", אמר לנדאו, שמושקע בנדל"ן בישראל ומעבר לים. "המפתח בסופו של דבר הוא בידי המדינה המחזיקה את רוב הקרקע במדינה".

על הפסקות הזרמת הגז ממצרים לישראל, אמר לנדאו: "שפכו את התינוק עם המים. בעקבות מה שקרה במצרים צפוי להיות מחסור בגז באמצע 2012. הציבור, כלומר חברת החשמל וממשלת ישראל, יצטרכו להוציא מיליארדי שקלים מיותרים לרכישת דלקים מזהמים משום שלא יהיה גז".

"בתור יזם פרטי, אני יכול רק להצטער - מי שבסופו של יום סולל כבישים, בונה בתים, מייצר מוצרים וגם מוצא גז הם היזמים הפרטיים שמסכמנים את כספם", הוסיף לנדאו. "ולא הפקידים והרגולטורים שמטילים מס ומחוקקים חוקים. ההשתלחות ביזמים הפרטיים היא בעיניי פופוליזם זול".

על הכלכלה הישראלית, הוסיף לנדאו כי "המערכת הבנקאית בישראל היא מהיציבות בעולם. היא לא נגררה להרפתקאות כפי שהיה בבנקים אחרים בעולם המערבי. אני חושב שההפשעה של הירידות האחרונות על הבנקים היא קטנה".

"המדינה גובה מהאזרחים מחיר מופקע ובלתי הגיוני עבור המים", התייחס לנדאו לסוגיית התפלת המים. "היזמים הפרטיים מנסים להקים מתקני התפלה, ומי שמעכב זו המדינה. היזמים הפרטיים מוכרים למדינה מ"ק מים בפחות מ-2 שקלים והמדינה מוכרת לאזרח קוב ב-14 שקלים".