מנכ"ל לקסמרק: "שוק הטאבלטים הוא הזדמנות בשבילנו"

הפתרון של לקסמרק הוא להציע מדפסת שמשלבת בתוכה סורק, פקס ומכונת צילום ■ המנכ"ל מייק רושנבאום: "השילוב של כל המוצרים האלו עושה את החיים יותר קלים"

מייק רושנבאום, מנכ"ל לקסמרק אינטרנשיונל באירופה, מזרח תיכון ואפריקה, שביקר באחרונה בישראל, מתמודד עם שוק שהולך ומתכווץ.

"אנחנו עדיין רואים אנשים שמחליפים את המדפסת שלהם בשביל לרכוש את המוצר עם הטכנולוגיה החדשה", הוא אומר, "מדפסת היא מוצר IT, אולי לא מפואר כמו לפטפופ או אייפד, אבל אנשים בשוק הפרטי וגם בשוק העסקי רוצים להחזיק את הטכנולוגיה האחרונה", הוא אומר.

הפתרון של לקסמרק הוא להציע מדפסת שמשלבת בתוכה סורק, פקס ומכונת צילום. "השילוב של כל המוצרים האלו", הוא מאמין, "עושה את החיים יותר קלים".

לצד מוצרים משולבים, לקסמרק מציעה גם מדפסות עם מסך מגע שמאפשר להטמיע בתוכו אפליקציות. הלקוחות מורידים את האפליקציות ממאגר של החברה. טכנולוגיה דומה ניתן למצוא גם במדפסות של HP, שפונה יותר לשוק הפרטי, למשל על ידי שילוב דמויות של דיסני והאפשרות להדפיס כרטיס טיסה. HP מנסה לעודד את הלקוחות שלה להגדיל את כמות ההדפסות שלהם, על מנת לרכוש יותר דיו, שיתרום לשורת ההכנסות של החברה.

רושנבאום מציג גישה הפוכה. "אנחנו צריכים לחנך את הלקוחות שלנו איך לחסוך בהדפסות בסביבה שלהם, למרות שמדובר במשפט שלא רגיל לשמוע אותו מחברת מדפסות. תחום ההדפסות הוא העסק העיקרי שלנו, אבל אנחנו רוצים לתת פתרון טוב ללקוחות".

התוכנית של לקסמרק היא לפתח עם הצרכנים מערכת יחסים ארוכת טווח. "למדנו שחלק גדול מהמסמכים שהעובדים בארגון שולחים למדפסת לא נאספים ממנה", הוא מספר, "במדפסות שלנו שמיועדות לארגונים אנחנו מנסים לחסוך ומאפשרים לאסוף את ההדפסות רק אחרי שמגיעים פיזית למדפסת".

תחום אחר שלקסמרק מנסה להשתלב בו הוא מדפסות שמשולבות בטאבלטים. "שוק הטאבלטים הוא הזדמנות בשבילנו", אומר רושנבאום, "אנשים רוצים להדפיס דרך הטאבלט שלהם וזה עדיין לא מפותח בצורה מספיק טובה".