מחזיקי אג"ח ה' בדלק נדל"ן דורשים מתשובה 83 מ' ש' ערבות

לאחר שאמש פורסם ב"גלובס" כי מחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן מסדרה ד' מתנגדים להסכמה בין בעל השליטה יצחק תשובה לבין מחזיקי אג"ח כ"ה של החברה, היום הצטרפו גם מחזיקי אג"ח ה'

לאחר שאמש פורסם ב"גלובס" כי מחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן מסדרה ד' מתנגדים להסכמה בין בעל השליטה יצחק תשובה לבין מחזיקי אג"ח כ"ה של החברה, היום הצטרפו גם מחזיקי אג"ח ה' שדורשים ערבות אישית מתשובה בסך 83 מיליון שקל. תשובה, נזכיר, העניק למחזיקי האג"ח הקצרה (סדרה כ"ה) ערבות של 36 מיליון שקל, וגם מחזיקי האג"ח הארוכות (סדרה ה') רוצים יחס דומה.

בתגובה טוענת דלק נדל"ן באמצעות עורכי הדין ליפא מאיר ואמיר ברטוב כי היא אינה מסכימה עם טענות אלו. סדרה ה' היא הגדולה ביותר עם חוב של 1.4 מיליארד שקל שאמור להיפרע החל מפברואר 2013 עד 2019. מחזיקי האג"ח המיוצגים ע"י עורכי הדין אלון בנימיני ורענן קליר.

מחזיקי האג"ח המיוצגים ע"י עורכי הדין אלון בנימיני ורענן קליר, טוענים שמדובר בהעדפת נושים ברורה ומסבירים שאם בעל שליטה מבקש להגדיל את הון החברה על מנת שתוכל לעמוד בהתחייבויותיה עליו לעשות כן לטובת החברה וכלל נושיה. במקביל זומנה אסיפה ליום רביעי הבא כשעל הפרק הצבעה על פירעון מיידי. מחזיקי האג"ח הארוכה דורשים פיצוי באופן יחסי להיקף הסדרה בדיוק כפי שקיבלו אג"ח כ"ה.

אמש פנו גם מחזיקי אג"ח ד' של דלק נדל"ן בדרישה לקבלת ערבות של 9.5 מיליון שקל. "לא ניתן להצדיק את מתן ביטחון שכזה לסדרה כ"ה מבלי לתת במקביל התחייבות זהה, באופן יחסי לגודל הסדרה, כלפי מחזיקי סדרה ד'", נכתב במכתב שכתבו נציגי מחזיקי האג"ח של סדרה ד'. "אנו דורשים מהחברה שתפנה לבעל השליטה בה על מנת שיעמיד לנציגות סדרה ד' התחייבות זהה ומקבילה".

מדלק נדל"ן נמסר, כי "החברה אינה מסכימה עם הטענה כי כתב ההתחייבות מעניק ביטחון נוסף למחזיקי אג"ח כ"ה לעומת סדרות אחרות".

בתוך כך, יצוין, תשובה מקיים מו"מ עם קרן CIM Group האמריקנית שבשליטת הישראלים לשעבר אבי שמש ושאול קובה, להשקיע בחברה, כשהוא מוכן להעביר להם את המניות ללא תמורה ואפילו להעניק לחברה הלוואת בעלים נחותה בגובה 100 מיליון שקל. מנגד יעניקו שמש וקובה לדלק נדל"ן הלוואת בעלים נחותה של 500 מיליון שקל, אך ידרשו פריסת תשלומים משמעותית.