הקונים לא הגיעו מוכנים

מהלך של ת"א 25 מתחת ל-1,100 ובייחוד מתחת ל-1,095 ילמד כי הקונים נכשלו כישלון מוחלט

ת"א- 25 קרוב מאוד לנקודות מבחן העליה הקרובה שלו, 1,150-1,160. בשבוע שעבר, הקונים לא הצליחו אפילו לגעת בה. במבחן כמו במבחן, או שעוברים, ומקבלים במקרה הזה רישיון לעלות, או שנכשלים. אנחנו נדע לזהות מעבר וקבלת רישיון אך קשה כרגע לצפות אותו ואם נישאר בעולם המבחנים, הקונים לא הגיעו אל המבחן בשיא המוכנות והם הפגינו חולשה.

מהלך של תל אביב 25 מתחת ל-1,100 ובייחוד מתחת ל-1,095 ילמד כי הקונים נכשלו כישלון מוחלט ומהבחינה הטכנית, חשיפת לונג לתל אביב 25 במקרה הזה תהיה הצטרפות למפסידנים.

כאמור, יום חמישי לא הנפיק סימנים לכך שהקונים בשלים להעלאת תל אביב 25 מעל רף ההתנגדות. נכון ליום חמישי סיום המסחר, הציפיה היא שהרף ימשיך להקשות לכל הפחות.

ספטמבר בא ולעבודה

ה-S&P 500 המשיך להתנדנד בין פוטנציאל עליה הנובע מהתחתית הכפולה מעל רמת תיקון פיבונאצ'י של 38% לבין ההתנגדות של הגבול התחתון של תבנית הפסגה המשולשת הרובצת מעליו.

מי שבקיא בתורת תרשים הנרות היפניים ויסתכל על גרף יום שישי של הנאסד"ק 100 (http://t.co/3Uiutov ) יראה איך שוכן לו תחום יום המסחר בתוך פער מחיר עולה שנוצר 4 ימים קודם לכן תוך שיום המסחר עצמו (שישי) יצר פער מחיר יורד. תחשבו על שני כוחות חזקים מאוד (קונים ומוכרים), האחד יצר תמיכה חזקה מאוד שדוחפת למעלה והשני יצר התנגדות חזקה מאוד שדוחפת למטה. התוצאה היא סוג של משיכת חבל כאשר כל פעם נראה שהצד השני נשבר. כך כבר אפשר היה לחשוב שהקונים ניצחו על הגרף של הנאסד"ק 100 והינה חזרנו לנקודת שיווי משקל.

בסך הכל, התרשימים לא נראים אופטימיים. מתחת לממוצעים הנעים, כישלון הבניה של גל עולה, אינדיקטורים שמסתכלים למטה. אני מניח שאם השבוע הבא היה שבוע "רגיל" הייתי מסתמך על הנראות הדובית. אבל, השבוע הבא הוא שבוע שמתחיל ביום שלישי אחרי יום העבודה, מסמן את חזרתה של וול סטריט לעבודה מלאה וגם אובמה יאמר בו את דברו. כאשר אלו מוצאים שוק חבוט, מרוט וחסר כיוון, די בהם בשביל להפיח בו אופטימיות מחודשת. לאור כך יצאתי לסוף השבוע ללא הגנות על תיק קניון המניות.

בתור התחלה נרצה לראות את ה-S&P500 מתייצב מעל 1,175. בהמשך נרצה לראות אותו סוגר מעל 1210. אז נדע שהקונים יכולים לנצח את משיכת החבל. ירידה מתחת לסגירה של יום שישי עשויה להיות סימן הניצחון של המוכרים.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.