כלל פיננסים: "החשמל יתייקר ב-2012; גם הדירות יתייקרו"

אמיר כהנוביץ', כלכלן המאקרו הראשי בכלל פיננסים, צופה התמתנות באינפלציה - בעיקר בשל ירידה במחירי המזון ■ "מדד המחירים לצרכן באוגוסט יושפע בעיקר מהעלייה במחירי החשמל; צפויה התייקרות נוספת בתחילת 2012" ■ הוא מזהיר: "מחירי הדירות צפויים להמשיך לעלות"

אחרי עוד מפגן כוח אדיר של המחאה החברתית בכל רחבי הארץ אמש, בכלל פיננסים מעריכים כי אותות הצלחת המחאה לא יאחרו להגיע וכבר בתקופה הקרובה אנו צפויים לראות התמתנות באינפלציה. בבית ההשקעות מעריכים כי אחת התוצאות הישירות של המחאה תהיה הפחתת המע"מ ל-15% מ-16% היום.

אמיר כהנוביץ', כלכלן המאקרו הראשי של כלל פיננסים, צופה כי הלחץ הציבורי שמפעילה המחאה הגדולה ישפיע בעיקר על סעיף המזון באינפלציה: "מחירי המזון יתייקרו, אך בשיעור מתון על רקע לחץ המאה הציבורית".

כהנוביץ' מעריך עוד כי מדד המחירים לצרכן בחודש אוגוסט יושפע בעיקר מהעלייה במחירי החשמל. "גם עליית המחירים האחרונות ובעיקרן העלייה במחירי החשמל ישפיעו על המדד", כתב כהנוביץ' בסקירה שהפיץ.

עוד הוא מציין כי התייקרות נוספת בתעריפי החשמל צפויה בתחילת שנת 2012, כאשר גם מחירי הדירות צפויים להמשיך לעלות בשנה הקרובה.

"בחישובי האינפלציה שלנו ל-12 חודשים, אנו מפחיתים 0.2% מהסכימה הרגילה של המדדים החודשיים", מציין כהנוביץ'. בכלל פיננסים מעריכים כי האינפלציה ב-12 החודשים הבאים תעמוד על 2.5% לעומת תחזית קודמת ל-2.4%.