חיים בסרט

מ"ההיסטוריה של הוליווד" ניתן ללמוד שגם הוליווד נשענת על צרכים של חברה מתפתחת

"ההיסטוריה של הוליווד", יום א' 22:00, ערוץ 8

הנה סדרת רכש תיעודית, שעל אף שזה לה השידור השני, מומלץ לשים אליה לב. "ההיסטוריה של הוליווד", ששודרה בחורף לקראת טקס האוסקר, עוקבת אחרי התעשייה הזוהרת הזאת - ולפחות מהפרק הראשון שישודר הערב, ניתן ללמוד שלמרות הזוהר שדבק בה, מדובר בתעשייה שככל תעשייה אחרת נשענת על צרכים של חברה מתפתחת.

לא בכדי צמחה הוליווד בראשית המאה ה-20. זו לא הייתה רק הטכנולוגיה החדשה שאפשרה את יצירת הסרטים, אלא גם הצורך של חברת מהגרים בצמיחה, לבידור מהיר, זמין וזול יחסית - משהו שאמניות קלאסיות יותר, כמו תיאטרון או מחול, לא יכלו לספק.

גם מי שלא מתעניין בתוצרים העכשוויים של עיר הסרטים וכוכביה, ימצא בוודאי עניין בסדרה המרתקת הזאת - ולו רק בגלל הפרספקטיבה התרבותית וההיסטורית.

כוכבים או מנוצלים?

עוד משהו על הקשר בין "פרשת מרגול" ל"כוכב נולד"

ביום ד' כתבתי כאן על פרשת מרגול, והעליתי כאן את התהייה האם הדבר היחיד שמפריד בין ניצול נוסח העולם התחתון לבין ניצול לגיטימי הוא רק החוק היבש.

טמירה ירדני, מפיקת "כוכב נולד" ("טדי הפקות"), ביקשה להבהיר כי פירשתי לא נכון את מה שאמרה יום לפני כן ל"גלובס" כי אף עבריין לא יכול "להשתלט" על משתתפי התוכנית, כיוון שהם כולם חתומים ב"טדי".

לדבריה, לא מדובר בהסכם כובל, אלא בחוזה שלמרות ההשקעה הגדולה של ההפקה ב"כוכבים הנולדים", יכול כל אחד מהם שלא רוצה להיות מיוצג ב"טדי" להשתחרר ממנו בקלות, ללא צורך שעבריין כזה או אחר "יפדה" אותו.

ירדני ביקשה לציין כי האמנים הצעירים מבקשים להישאר ב"טדי", ואם כבר יש קושי בתהליך הפרידה - הוא קורה רק כאשר חברת ההפקות מבקשת, ביוזמתה, לשחרר את "הטאלנט". ראו הובהרתם.