קרדיט סוויס מעלה את ההמלצה למניית כיל ל"תשואת יתר"

הבנק השוויצרי מוריד את מחיר היעד למניה ל-57.80 שקל ■ ההמלצה באה למרות חוות הדעת שהגיש המשנה ליועמה"ש שדורש שכיל תשתתף בחלק משמעותי בעלות קציר המלח

הבנק השוויצרי קרדיט סוויס העלה את ההמלצה שלו למניית כיל לרמה של "תשואת יתר", אבל גם מוריד את מחיר היעד למניה ל-57.80 שקל, ממחיר של 62.90 שקל למניה. עדכון ההמלצה בא למרות חוות הדעת שהגיש המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד אבי ליכט למשרד האוצר, שבה דורש מכיל להשתתף "בחלק משמעותי" מעלות קציר המלח בים המלח.

בקרדיט סוויס לוקחים בחשבון את חוות הדעת שהגיש המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, וגם את הדרישה להטיל על החברה מס נוסף בעקבות רווחיה הגבוהים של החברה והתמלוגים הנמוכים שהיא משלמת למדינה.

הסיבה לשינוים בהמלצות ובמחיר היעד למניה נובע מההערכות האופטימות שהוצגו לגבי עלות קציר המלח. בהתחלה, ההערכות דיברו על עלויות בין 5-7 מיליארד שקל, אולם ההערכות העדכניות מדברות על עלויות שהן כ-50% פחות ועומדות על 2.5 מיליארד שקל.

בקרידט סוויס מטילים ספק באשר לאפשרות שמס נוסף יוטל על החברה, וזאת בעקבות "ניסוח מעורפל" כהגדרתם של ההצעה, וגם בגלל שלא הוצג לוח זמנים להחלת המס על החברה. הם גם חושבים שההמלצה היא מס שפתיים בלבד, בעקבות המחאות החברתיות במדינה, ושההצעה הסופית תהיה הרבה פחות "נוקשה".