פרופ' האוזר: אין סכנה לקריסת טייקון; לא להיכנס לפאניקה

יו"ר רשות ני"ע: "אין לנו עדויות על גופים עסקיים עתירי הון במשק הישראלי שמצויים בסכנה ממשית של חדלות פירעון"

פרופ' שמואל האוזר, יו"ר רשות ני"ע, טוען כי אין איום ממשי של קריסת טייקון בישראל אשר יזעזע את המערכת כולה, וקורא לציבור לא להיכנס לפאניקה נוכח הירידות בבורסה, כיוון ש"הבורסה היא לא חזות הכל". עם זאת, הוא טוען כי רשות ני"ע לא "יושבת בנחת" ונערכת לבאות.

"המשבר לא חלף עדיין והוא מאיים עלינו", אמר האוזר בכנס "כלכליסט" שנערך היום (ד') בת"א. "נכון, יחס החוב לתוצר הנוכחי הוא כ-76%; נכון, הכלכלה הישראלית יציבה יחסית בזכות מדיניות כלכלית שקולה של ריסון תקציבי, אבטלה נמוכה ולא פחות חשוב מגוון כלים מוניטריים ופיסקליים שלא קיים במדינות האחרות; נכון, המשבר אינו מתחיל כשהשערים צונחים ואינו מסתיים כשהם מזנקים; וגם נכון, הבורסה היא לא חזית הכל ואל לנו להיכנס לפאניקה. למרות זאת, המחאה ברוטשילד לא שככה, האיום הכלכלי מבית ומחוץ (בעיקר) מקבל ביטויו, בין השאר, בבורסה באחד העם, ובמונטיפיורי (מקום מושבה של רשות ני"ע) הרגולטור לא יכול לשבת בנחת וחייב להיערך לבאות".

האוזר הבטיח להמשיך בקו האקטיביסטי של הרשות ובמקביל תשאף לשלב את הציבור בעיצוב הרגולציה, בהמשך לפנייתה של הציבור להצעות ייעול אופן הצגת הדוחות הכספיים של החברות הבורסאיות.

יו"ר הרשות רמז גם שאין סכנה לנפילת טייקון בישראל: "בנקודת הזמן הזו, אין לנו עדויות על גופים עסקיים עתירי הון במשק הישראלי שמצויים בסכנה ממשית של חדלות פירעון. זה נכון שיש חברות שעלולות להיקלע או נקלעו לקשיים, וייתכן שחלקן יתקשו לפרוע את מלוא התחייבויותיהם, אולם כרגע לא מדובר בתופעה שעשויה להוות סיכון סיסטמי למשק כולו".