טבע מדווחת על הצלחה בניסוי לטיפול בהפרעת קשב וריכוז

מדובר בשיתוף פעולה של טבע עם חברת אלקוברה ■ בעקבות הצלחת ניסוי בשלב I של המוצר ב-2010, החליטה טבע לתמוך בהמשך המחקר באמצעות השקעה ראשונית באלקוברה

טבע וחברת אלקוברה, הודיעו היום כי על פי תוצאות ראשוניות של מחקר קליני בשלב II -המוצר MG01CI, המטפל בהפרעת קשב וריכוז (ADHD) במבוגרים, עמד ביעד המרכזי - שיפור מובהק וירידה בחומרת ההפרעה בקשב וריכוז.

"אנו מרוצים מאד מתוצאות הניסוי שעליו הודענו היום," אמר ד"ר אהרון שוורץ, סמנכ"ל מיזמים ייחודיים בטבע. "שיתוף הפעולה שלנו עם אלקוברה בפיתוח MG01CI לטיפול בהפרעת קשב וריכוז משתלב היטב באסטרטגייה של טבע לפיתוח פורטפוליו של מוצרים בליבת ההתמחות שלנו - מערכת העצבים", אמר.

מנתוני המחקר עולה כי בקרב 56% מהמשתתפים שטופלו ב-MG01CI חל שיפור של 25% לפחות במדד ההערכה של הקשב והריכוז לעומת 36% בלבד מהמשתתפים בקבוצת הביקורת. נוסף על כך, בקרב 44% מהמשתתפים שטופלו ב-MG01CI חל שיפור של לפחות 40% באותו מדד לעומת 25% בלבד בקבוצת הביקורת.

בעקבות הצלחת ניסוי בשלב I של MG01CI ב-2010, החליטה טבע לתמוך בהמשך המחקר באמצעות השקעה ראשונית בחברת אלקוברה. לטבע הזכות להמשיך להשקיע בחברה בשלבים, עד להשגת בעלות מלאה עם קבלת אישור שיווק ראשון של MG01CI .

"אני מעודדת מאד מתוצאות הניסוי הזה, המצדיקות המשך המחקר הקליני ב-MG01CI, כתרופה חדשנית, לא-ממריצה (non stimulant), היכולה לתרום רבות לסובלים מהפרעות אלה", אמרה ד"ר איריס מנור, מנהלת היחידה להפרעת קשב וריכוז במרכז לבריאות הנפש גהה בפתח תקוה.

"תוצאות המחקר מאששות את הניסיון הקליני המצטבר, המצביע על כך כי ל- MG01CI יעילות רבה ומהירה בטפול בהפרעה, עם מעט תופעות לוואי. בכך נבדלת התרופה מתרופות לא-ממריצות אחרות," ציין ד"ר ירון דניאלי, מנכ"ל אלקוברה.