יש בסיס לאופטימיות

אבל אנחנו עדיין בקרב בין התחתית הכפולה לפסגה המשולשת בוול סטריט

ת"א- 25 ירד השבוע בהמשך לחותם הדובי שהשאיר על הגרף אליו התייחסתי ביום ראשון. אבל, כמו ה-S&P 500 שירד מתחת ל-1,175 וחזר לשכון מעל הרמה הזו, כך תל אביב 25 ירד מתחת לרמת המבחן המשמעותית שלו, 1,070, וחזר לשכון מעליה. מבנה המסחר של שלושת הימים האחרונים הוא בהחלט שורי כך שניתן להעריך שלטווח הקצר לפחות יהיה סיבוב פרסה לעליה.

מבחני ההתנגדות הם: 1,095-1,100 לטווח הקצר (התמיכה שנפרצה כלפי מטה ביום ראשון) 1120 ו-1150. מהלך מעל 1100 יחשב סימן שורי מהותי שניתן יהיה לסמוך עליו ולהגן מתחתיו.

ביום ראשון נראה האם אפשר להמשיך את קו העליה שמצטייר כאן היום. מהלך מתחת ל-1050, שיחשב מפתיע מהזווית הטכנית, יחייב סגירה מחודשת של פוזיציות רכש.

אופטימיות להמשך השבוע

ביום ראשון כתבתי כאן: "אני מניח שאם השבוע הבא היה שבוע "רגיל" הייתי מסתמך על הנראות הדובית. אבל, השבוע הבא .... מסמן את חזרתה של וול סטריט לעבודה מלאה וגם אובמה יאמר בו את דברו. כאשר אלו מוצאים שוק חבוט, מרוט וחסר כיוון, די בהם בשביל להפיח בו אופטימיות מחודשת. לאור כך יצאתי לסוף השבוע ללא הגנות על תיק קניון המניות".

בתחילת המסחר יום שלישי הגרף "ניצח" והשוק חטף מכה על ההתחלה. בכל זאת לא פתחתי הגנות על תיק קניון המניות וסמכתי על מאפייני השבוע יותר מאשר על הגרף. ביום רביעי הראה השוק שהסתמכות זו היא לא מדע בדיוני. המהלך של ה-S&P500 מעל 1,178, רמת השיא של יום שישי ממנה החלה המפולת של יום שלישי, הוא סימן של עוצמה.

נכון ליום רביעי סיום המסחר, גם על סמך הגרפים ניתן להעריך שמגמת העליה תימשך. אנחנו עדיין בקרב בין התחתית הכפולה לפסגה המשולשת. הטיפוס מעל 1175 הוא הוכחת יכולת של התחתית הכפולה. יעד רלבנטי לעליה של ה-S&P500 לטווח הקצר: 1,265 - 1,280.

בנק במבצע

בעוד הרבה ישראלים תקועים בשאלה האם לקנות/למכור את מניות הפועלים/לאומי, מוצע לכם בנק אוף אמריקה (BAC ) במצב "מציאה טכנית", מעל תמיכה ברמת שפל ועם סיכוי טוב לעליה שיש לה פוטנציאל. לא פופולארי אבל יכול להרביץ עליה עד 10 דולר בתור התחלה. הגנה מתחת ל-7 דולר למקרה של התמוטטות.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.