5 חודשים אחרי ההשקה: ערוץ הספורט מוריד את אפיק התלת-ממד

זאת לאור העובדה שרק כ-200 מנויים ביקשו לרכוש את הערוץ מאז עלה באפריל בהשקה נוצצת ■ בנוסף, בערוץ מודאגים מחדירתן לשוק של טלוויזיות שמבצעות המרת 3D אוטומטית

מנויי ערוץ התלת-ממד של ערוץ הספורט קיבלו הודעה בימים האחרונים כי הערוץ מסיים את שידוריו. ל"גלובס" נודע כי בערוץ הספורט החליטו להוריד את אפיק התלת-ממד מהאוויר, 5 חודשים בלבד לאחר השקתו, לאור העובדה שהדרישה לערוץ הייתה נמוכה.

בישראל קיימים כ-200 מנויים בלבד שביקשו לרכוש את הערוץ, כשרובם אפילו לא לקוחות פרטיים, אלא חנויות למוצרי חשמל המחזיקות במכשירי טלוויזיה המאפשרים טכנולוגית את הצפייה.

בהודעה שהועברה ללקוחות הכבלים והלוויין המנויים על הערוץ, נמסר כי היום האחרון לשידורי הערוץ יהיה 19 בספטמבר. ככל הנראה, הסיבה לביקוש הנמוך היא שהטכנולוגיה הנדרשת לקליטת הערוץ, כלומר טלוויזיה תומכת תלת-ממד, נמצאת רק בידי מעט מאד אנשים בארץ.

הערוץ הושק באפריל השנה בערב חגיגי, במסגרתו שודר בתלת-ממד משחק ה"קלאסיקו" בין ברצלונה לריאל מדריד מהליגה הספרדית. גבות רבות הורמו כשהערוץ בחר להעלות את הערוץ, לאור המשאבים היקרים שנדרשו לתפעולו והעובדה שגם בעולם הערוצים הללו אינם משגשגים. ואולם,

בערוץ הבהירו את החשיבות האסטרטגית בהיותם מובילים טכנולוגית, אחרי שהיו הראשונים ששידרו גם ב-HD בישראל. מאז עלה, הקים ערוץ הספורט תשתית ייעודית לקליטת השידורים ורכש זכויות ייעודיות לטכנולוגיה חדשה. ואולם, היעדר הדרישה הובילה את הערוץ להפנות את המשאבים להעשרת הערוצים הקיימים.

יש לציין כי לצד הדברים, כיום קיימות טלוויזיות חכמות אשר עושות את ההמרה באופן אוטומטי ואינן מחייבות שידור מיוחד בתלת-ממד וערוץ ייעודי, מה שמייתר עוד יותר את הערוץ.

מערוץ הספורט נמסר בתגובה כי "ערוץ הספורט מקפיד לעמוד תמיד בקדמת החזית הטכנולוגית. יחד עם זאת, מסתבר כי הקרקע אינה בשלה לכך, ולצערנו לא היתה דרישה לערוץ. אנו מבטיחים להיות עם יד על הדופק, ולכשנרגיש שהגיעה השעה - נשוב ונעלה לאוויר".