צפו בווידיאו: 11 בספטמבר 2001 - העולם הוכה בתדהמה

ארה"ב מציינת היום 10 שנים למתקפת הטרור הגדולה בהיסטוריה על ידי טקסי זיכרון רבים ושידורים חיים מהעצרות המרכזיות ■ תזכורת מהתמונות המזעזעות שהדהימו את העולם כולו לפני 10 שנים

2,753 דגלים ניצבים היום (א') בדרום מנהטן - דגל לכל אחד מקורבנות פיגועי הטרור במגדלי התאומים ששינו את העולם. הדגלים הם דגלי הלאום האמריקני, אבל לא רק ארצות הברית מציינת היום עשור לפיגועי הטרור בוושינגטון ובניו יורק - העולם כולו נושא עיניו לטקסים שנערכים בחוף המזרחי.

את סוף השבוע האחרון הקדישו מיליוני אמריקנים לטקסים, עצרות וצפייה בשידורים מיוחדים לזכר הנספים בפיגוע הרצחני, אולם אירוע השיא ייערך היום - טקס הזיכרון המרכזי ב"גראונד זירו", המתחם בו ניצבו מגדלי התאומים ושהפך מאז לגל-עד להרוגי האסון.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר בהודעה השבועית שלו: "זה ברור היום לעולם כולו שהטרוריסטים שהתקיפו אותנו באותו בוקר בספטמבר לא מאיימים על האופי של בני האומה שלנו, לא מציבים אתגר ליכולת ההתאוששות המהירה שלנו ולא לכושר העמידה של ערכינו. אנחנו אמריקנים, אנחנו חזקים יותר ובטוחים יותר כשאנו נאמנים לערכים שלנו, לחופש ולמגוון שהופכים אותנו לאומה מיוחדת".

להלן מספר קטעי וידיאו ובהם התמונות הקשות והמדהימות מאותה מתקפת טרור קטלנית שהיכתה בארה"ב לפני 10 שנים בדיוק: