מוצ"ש: במקום עצרת מחאה - אלף שולחנות דיון ברחבי הארץ

במקום עצרת המונים יכונסו 1,000 שולחנות עגולים ברחבי הארץ תחת הכותרת "ממאהל למעגל" ■ דפני ליף: "מנסים להשתיק את המחאה ולגרור אותנו לאלימות אבל אנחנו נמשיך בדרך שלנו"

לאחר עצרות המחאה שהתקיימו כל מוצ"ש בשבועות האחרונים, והגיעו לשיא בשבת האחרונה כאשר קרוב לחצי מיליון איש יצאו לרחובות ברחבי ישראל, לא תתקיים השבוע עצרת. מובילי המחאה מסבירים כי אין ולא תהיה הפוגה במחאה, ובמקום עצרת המונים יכונסו 1,000 שולחנות עגולים ברחבי הארץ תחת הכותרת "ממאהל למעגל". בכוונת מובילי המחאה ליצור שיח המונים ענק וראשון מסוגו שייערך בו זמנית בעשרות ערים ברחבי הארץ.

ממובלי המחאה נמסר כי כאלף מנחים מקצועיים, הכוללים יועצים ארגוניים, מאמנים, מגשרים ומנחי קבוצות אחרים נרתמו לצורך האירוע. בכל שולחן יהיו 10 משתתפים מהציבור הרחב. איציק שמולי, דפני ליף, סתיו שפיר, תנועת דרור ישראל ונוספים ממובילי המחאה יקחו חלק באירוע וישתתפו בדיונים. גם חברי ועדת המומחים לצדק חברתי, שבראשם עומדים פרופ' אביה ספיבק ופרופ' יוסי יונה, ישתתפו בדיונים בשולחנות.

האירוע אורגן ביוזמת דני גל, ד"ר שי בן יוסף ואסף שנהב ובשיתוף מנהיגי המחאה: דרור ישראל, מטה האוהלים, מטה הסטודנטים, ועדת המומחים והתנועות החברתיות. האירוע מתקיים בתמיכת הקרן לידידות, הקרן החדשה לישראל וקרן גנדיר.

במטה המאבק מסבירים כי כל השולחנות היו מאובזרים באמצעים אלקטרוניים. "בכל מעגל דיון יוצבו מחשבים וטלפונים ניידים, באמצעותם יישלחו עיקרי הדיון בזמן אמת לצוות עורכים ויוצגו על מסכי ענק. ציבור שלא ישב סביב השולחנות יוכל לייצר שולחנות אלטרנטיביים בסמוך ולהשתתף בדיון הציבורי באמצעות מכשירי הסלולר. שיח 'השולחנות העגולים' פועל במאהלים מאז הקמתם. הוא מאפשר לציבור אנשים שאינם מכירים זה את זה להתחבר ולדון לעומקם של הנושאים הבוערים. כל מפגש מסתיים ברעיונות מעשיים ויצירתיים, המייצרים חיבורים חדשים שמובילים לעוד עשייה והשפעה", ציינו במטה המאבק.

דפני ליף אמרה כי "מנסים להשתיק את המחאה ולגרור אותנו לאלימות אבל אנחנו נמשיך בדרך שלנו - לייצג את רצון העם". לדבריה הוסיף איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים כי "שיח ההמונים שנקיים במוצ"ש הוא המשך ישיר של המחאה והתשובה שלנו לכל מי שמיהר להספיד אותה. העם דורש לומר את דברו".

האירוע המרכזי יתקיים בשעה 21:00 ברחבת מוזיאון תל אביב. בין הערים המשתתפות ביוזמה: חיפה, ירושלים, באר שבע, טירת הכרמל, קריית טבעון, כפר עילבון, מצפה רמון, ראש פינה, נצרת, חדרה פרדס חנה, נתיבות, גבעת אולגה, בית שאן, עפולה, קרית שמונה, אל ערקיב, קרית גת, זכרון יעקב, כפר יהושע, גניגר, ערד, ניצן, צורית, משמר העמק, צור הדסה, ניר משה, כפר רופין, עמק חפר ועוד.

"לא מקובל שהתגובה למחאה היא לא לעשות כלום שנה וחצי"

בעקבות הריסת הצריפים בשכונת ג'סי כהן אתמול והיום וניסיון פינוי המאהלים ברחבי תל אביב נערכה היום פגישה דחופה בין שמולי לבין יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, במהלכה סיכמו השניים על פנייה דחופה משותפת לכל ראשי הרשויות בישראל במסגרתה הם קוראים לא לפנות את המאהלים בכוח. במקביל, סיכמו השניים על שורת צעדים משותפים העתידים להתרחש בקרוב במסגרת המחאה.

במקביל, נשמעת היום שביעות רצון מכיוון צוות המומחים שהצטרף אל מנהיגי המחאה בדרישה לפתוח את תקציב 2012. "צוותי המומחים החברתיים מעודדים מהקולות העולים מתוך ועדת טרכטנברג ומתוך הממשלה", נמסר מהצוות שבראשו עומדים הפרופ' ספיבק ופרופ' יונה. "מזה כחודש קוראים צוותי המומחים לפתיחת התקציב כצעד חיוני ראשון כדי להיענות לצרכים החברתיים של ישראל".

בפגישה שהתקיימה היום (ה') בנצרת בין ראשי הצוותים לראשי הרשויות הערביות אמר ראש צוותי המומחים, פרופ' אביה ספיבק: "כולם מבינים שלא ניתן לספק מענה לדרישות הצודקות העולות מהמחאה ללא הגדלת התקציב באופן משמעותי. בלתי מתקבל על הדעת שהתגובה למחאה הגדולה ביותר בתולדות המדינה היא לא לעשות כלום במשך שנה וחצי. בהקשר הזה מטרידה מאוד עמדתו של שר האוצר שנראה מנותק מהציבור. עם זאת, חשוב להדגיש שהגדלת התקציב חייבת לבוא משינוי במיסוי ולא מהגדלת הגירעון השוטף. בצורה כזו לא תהיה שום סכנה ליציבות הפיננסית של מדינת ישראל. חייבים להשתחרר מהמחשבה שאסור להעלות מיסים שנובעת מנאמנות מופרזת לעשירים".