חברי G-7: "ננקוט בכל האמצעים כדי לתמוך בבנקים באירופה"

"דאגות בנוגע לקצב השתקמות הכלכלה ממחישים את הצורך למאמץ עולמי כדי להבטיח צמיחה חזקה, קבועה ומאוזנת"

שבעה שרי האוצר של הכלכלות החזקות בעולם בנוסף לנגידים של הבנקים המרכזיים, התחייבו לתמוך בבנקים בגוש האירו במידה ויהיה בכך צורך - כך סיכמו חברי הוועדה בדיון שהתקיים אתמול (ו') בצרפת.

ההחלטה התקבלה על רקע החששות הגוברות כי מדינות נוספות בגוש האירו, כמו ספרד ואיטליה, לא יוכלו לעמוד בגירעונות העצומים שלהם, בעוד שיוון צפויה לקבל בהמשך החודש את החלק השני של החילוץ שלה.

"אנו ננקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי להבטיח את עמידותו של הסקטור הפיננסי והשווקים ברחבי הגוש", אמרו שרי האוצר וראשי הבנקים המרכזיים בהודעה בתום הפגישה. "דאגות בנוגע לקצב החלמת הכלכלה ממחישים את הצורך למאמץ עולמי כדי להבטיח צמיחה חזקה, קבועה ומאוזנת".

השווקים באירופה ובארה"ב ננעלו אמש בירידות חדות לאור החששות הגוברות כי יוון לא תצליח להימנע מחדלות פירעון. כמו כן, האירו רשם את שיעורו הנמוך ביותר מול הדולר מזה 6 חודשים, והתשואות לאג"ח של ממשלת ארה"ב וגרמניה נפלו באופן חד.

נזכיר כי מוקדם יותר היום שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר, אמר כי מנהיגי מדינות אירופה צריכים להפגין "נכונות פוליטית" כדי להצליח לעבור את המשבר החוב בגוש.

"הם פועלים, אך אני חושב שהם צריכים להראות לעולם שיש להם מספיק נכונות פוליטית לפתור את המשבר", אמר גייתנר. "אירופה עדיין תחת לחץ עצום, על המנהיגים להתמודד עם שורה של בעיות קשות ומאתגרות, וזה לא רק מה שקורה ביוון אירלנד ופורטוגל. הבכירים באירופה מבינים את חומרת המצב, חברי ה-G-7 לצד קרן המטבע הבינלאומית מחוייבים לפתור בעיות אלו".