ה"אקונומיסט" מציע למועמר קדאפי מקלט מדיני בנתניה

האקונומיסט: בנתניה יש משפחה ממוצא לוב הטוענת לקשר משפחתי עם מועמר קדאפי ■ תושבת העיר: "לא משנה מה הוא עשה, ישראל היא הבית ל קדאפי" ■ "כיכר בעיר נתניה קרויה על שמו של קדאפי בהמתנה לבואו"

"אם מושל לוב לשעבר, מועמר קדאפי, זקוק למקלט מדיני, כדאי לו לשקול את העיר נתניה", כך מציעים במאמר ב"אקונומיסט". במאמר מיוחד נכתב כי משפחה ישראלית ממוצא לובי המתגוררת בנתניה טענה לקשר משפחתי עם מועמר קדאפי וכדאי שישקול לבצע עלייה ולדרוש אזרחות ישראלית.

באקונומיסט מצטטים כמה בני אותה משפחה, גיטה בוארון סיפרה לטלוויזיה הישראלית כי סבתא רבא שלה היא גם סבתא הרבא של קדאפי, "היא ברחה מבעלה היהודי למען שייח מוסלמי, הבת שלה הייתה אימו של קדאפי, מה שהופך את קדאפי ליהודי", אמרה האישה.

עוד בהמשך למאמר נכתב, "יש המגחחים על הסיפור ואומרים שכל כוונתה של בוארון היא לחלוק עם קדאפי את העושר והזהב, אך אחרים מתייחסים לטענה זו בכובד ראש.

עוד כותבים במאמר, בנתניה, המקום בו התיישבו כ-100 אלף יהודים יוצאי לוב, יש כיכר בעיר הנקרא קדאפי פלאזה, לקראת הגעתו של קדאפי. "לא משנה מה הוא עשה, ישראל היא הבית ל קדאפי", אמרה אישה המתגוררת בעיר. "אחרי הכל קדאפי יהודי, עם התלתלים שלו הוא יתאים לבית הכנסת של לוב", מצטט האקונומיסט את תושבת העיר.

עוד מסבירים במאמר את התמיכה של יהודי נתניה בקדאפי, למרות שהפופולאריות של קדאפי בדעיכה אחרי שרדף אחרי כל מי שאינו מוסלמי, איטלקים קתוליים ויהודים, על פי יהודי לוב היה זה רק צעד שנועד לכפר על הרדיקליזם הערבי שהיה בנעוריו.

במאמר ב"אקונומיסט" מציינים כי על פי הצהובונים השחקנית הישראלית, אורלי וינרמן, נהגה לצאת עם בנו של שליט לוב, סייף אל איסלאם, "הרבה מאויביו של קדאפי מתייחסים ברצינות לרכילות העסיסית", נכתב במאמר.