איש העסקים יולי עופר נפטר הלילה בגיל 87; "היה איש של אנשים, ניחן ביכולת נתינה אינסופית"

יולי ריכז עסקי משפחת עופר בישראל - ביניהם האחים עופר השקעות, כבלים ומליסרון ■ באחרונה, הסתכסך עם בנו דורון, על רקע סירובו לפצל אחזקות המשפחה לטובת המשך השליטה בבנק מזרחי ■ כעת "דור הילדים" ינהל את עסקי המשפחה - עידן, אייל, ליאורה ודורון

איש העסקים והיזם יהודה (יולי) עופר בן 87 נפטר הלילה (א') בביתו. יולי עופר הוא אביהם של ליאורה ודורון, וכעת, לאחר מותם של יולי וסמי עופר (האחרון נפטר ב-3 ביוני השנה), נותר במשפחת עופר "דור הילדים" שאמור לנהל את המשך עסקי המשפחה - עידן, אייל, ליאורה ודורון.

לאורך השנים ריכז יולי את עסקי משפחת עופר בישראל - הכוללים מספר חברות ציבוריות, ביניהן חברת האחים עופר השקעות, כבלים ומליסרון . בין עסקי המשפחה נמצאים גם חברת האחים עופר ספנות וחברת הנדל"ן האחים עופר נכסים.

בתקופה האחרונה, היה יולי עופר מסוכסך עם בנו, דורון, ברקע סירובו לפצל את האחזקות הריאליות של עופר השקעות (הקניונים והמלונות) מהאחזקה הפיננסית (בנק מזרחי טפחות ) - וזאת, כדי שמשפחת עופר תוכל להציג הון מינימלי לשמירה על יציבות הבנק. אולם, דורון סירב, והסכסוך עודנו נמשך ברקע אולטימטום של בנק ישראל - אשר העניק לצדדים חודש ימים להגיע להסדר. (לסיפור המלא)

בשנת 1924 עלו הוריו ואחיו של יולי סמי ודוד מרומניה לישראל והתיישבו בחיפה כשהוא בן 6 חודשים. יולי שירת בחיל הרגלים וסיים את שירותו בצה"ל בדרגת רס"ן ושירת במלחמות ישראל.

בהודעה שפורסמה הערב נכתב כי "יולי היה איש של אנשים. הוא אהב אותם והשקיע בהם ואלה אהבו והשקיעו בו. יולי היה רגיש לכל רחש אישי וציבורי כאחד וניחן ביכולות נתינה אינסופיות למשפחתו, לחבריו ולסביבתו. יולי השאיר אחריו את אשתו רותי, ביתו ליאורה, בנו דורון נכדים ונינים. יהי זכרו ברוך".