"ללא החסות עם קטאר, ברצלונה תהיה קבוצה קטנה וענייה יותר"

אלופת אירופה וספרד משדרת לחץ לקראת הצבעה של ה"סוסיוס" ב-24 בספטמבר האם לבטל את הספונסרשיפ עם הקטארים ■ תחזית הרווח של המועדון לעונה הקרובה: 20.1 מיליון אירו

בברצלונה לחוצים. ולא רק בגלל הגמגום בשבוע האחרון של אלופת ספרד על הדשא, שכלל שתי תוצאות תיקו בליגה ובצ'מפיונס ליג, אלא גם בגלל ה-24 בספטמבר. מה יקרה בתאריך הזה? בעלי המועדון, "הסוסיוס", יתכנסו להצביע האם לבטל את הסכם החסות המרכזי עליו חתם המועדון הקטאלוני בשנה שעברה עם "קרן קטאר".

כזכור, במסגרת הסכם הספונסרשיפ, תכניס ברצלונה 30 מיליון אירו לשנה עד תום עונת 2015/16 בתמורה לפרסום הקרן, השייכת למשפחת המלוכה של הנסיכות, על חזית חולצות המשחק שלה. מדובר על הסכם החסות המרכזי היקר ביותר בעולם הכדורגל, אבל הוא עורר זעם בקרב חלק גדול מה"סוסיוס", שלטענתם ההסכם פוגע במסורת של ברצלונה ומכתים את שמה ("קרן קטאר" הפכה לגוף הראשון בהיסטוריה שמפרסם על מדי המשחק של הקבוצה בתמורה לכסף).

סגן הנשיא של ברצלונה לענייני כספים, חבייאר פאוס, דאג להבהיר השבוע באופן נחרץ את עמדת הנהלת המועדון לגבי ההסכם: "הסיטואציה הכלכלית של ברצלונה היא מאוד עדינה. ללא הסכם החסות הזה - נרשום העונה הפסדים. ברצלונה תישאר ברצלונה גם בלעדיו, אבל קטנה יותר וענייה יותר". פאוס הוסיף שמבחינה מסחרית-שיווקית, ביטול הסכם החסות בשלב הזה יהווה מכה למועדון, כיוון ש"נייקי כבר הוציאה למכירה לשוק 2 מיליון חולצות עם הלוגו של קטאר".

ההתבטאות האחרונה של פאוס הגיעה לאחר שגם נשיא המועדון, סנדרו רוסל, הזהיר את ה"סוסיוס" כי אם הסכם החסות יבוטל, ברצלונה לא תצליח להתחרות כראוי עם מועדונים אחרים באירופה מבחינה כלכלית.

פאוס הוסיף כי החוב של המועדון עומד כרגע על 364 מיליון אירו. תחזית הרווח של הקבוצה לעונה הקרובה - 2011/12, עומדת על כ-20.1 מיליון אירו (מתוך הכנסות של 461.1 מיליון אירו), וזאת לאחר שבשתי העונות החולפות רשם המועדון הפסד מצטבר של 104 מיליון אירו. תחזית הרווח מתבססת גם על הכנסה צפויה של 30 מיליון אירו בעונה הקרובה מ"קרן קטאר".