איזו אפליקציה גורמת לארה"ב הפסד של 1.5 מיליארד ד'?

מחקר שהתפרסם לפני יומיים גילה לנו עד כמה אנחנו מכורים לאנגרי בירדס, ומחקר חדש שבא בעקבותיו חושף כעת כמה כסף עולה ההתמכרות הזו

הערכה חדשה, המבוססת על מתודולוגיית מחקר של חברה המתמחה בהערכת הפסדים כספיים במשק האמריקני מגלה כמה כסף מפסיד השוק האמריקני בגלל ההתמכרות של העובדים למשחק האייפון Angry Birds.

שיטת החישוב שעשה העורך של אתר האינטרנט The Atlantic, אלקסיס מדריגל, התבססה על מחקרים קודמים שניסו לחשב את היקף ההפסדים שנגרמו למשק האמריקני בעקבות שגעון כדורסל המכללות וגם בעקבות התמכרות העובדים למשחקי הרשת של נבחרת החלומות בכדורגל.

את הנתונים לחישוב שלו הוא לקח ממחקר שהתפרסם רק לפני מספר ימים, ואשר קבע כי בכל יום, האמריקנים משחקים באנגרי בירדס למעלה מ-200 מיליון דקות.

קרדיט תמונה: The Atlantic

AngryBirds_us_money_lose
 AngryBirds_us_money_lose

קרדיט תמונה: The Atlantic

הנתון המדהים הזה הביא את מדריגל לקבוע כי המשק האמריקני מפסיד למעלה מ-1.5 מיליארד דולר בכל שנה. איך עבד החישוב? מדריגל חישב ש-200 מיליון דקות ביום שוות ליותר מ-866 מיליון שעות של משחק באנגרי בירדס בשנה. לדבריו, גם אם רק 5% מ-866 מיליון השעות הללו מושקעים על ידי האמריקנים למשחק באנגרי בירדס, הכפלה שלהם בשכר של שעת עבודה בארה"ב (35 דולר) תוביל לסכום הכסף העצום הזה - 1.5 מיליארד דולר, רק בגלל משחק של ציפורים וחזירים.

מדריגל מדגיש כי ישנם לא מעט נתונים מדוייקים שיכולים להשפיע, לכאן או לכאן, על התוצאה הסופית - אבל גם במקרה כזה לא בטוח שהיינו פחות המומים מהם.