הערכות: וינשטיין יסגור את התיק נגד השופט דנציגר מחוסר אשמה

היועמ"ש יכריע בקרוב אם לקבל את המלצת המשטרה לסגור את התיק נגד השופט יורם דנציגר ■ הנימוק להחלטתו - חוסר ראיות או חוסר אשמה - יכריע אם דנציגר יוכל לשוב לכהונתו בעליון

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, יכריע בקרוב אם לקבל את המלצת המשטרה לסגור את תיק החקירה נגד שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר.

אם אמנם ייסגר התיק, יצטרך וינשטיין להכריע באיזו עילה - האם בשל חוסר אשמה או בשל חוסר ראיות - החלטה שעשויה להשפיע על המשך הקריירה השיפוטית של דנציגר. באופן חריג, נמנעה המשטרה מלציין את העילה המומלצת לסגירת התיק.

במערכת המשפטית נשמו אמש (ד') לרווחה עם הפרסום בדבר המלצת המשטרה לסגור את התיק. גורמים המקורבים לפרשה מעריכים כי וינשטיין, שלא היה נלהב מלכתחילה לאשר את חקירתו באזהרה של דנציגר, נוטה להורות על סגירת התיק בשל חוסר אשמה.

החקירה נגד דנציגר התנהלה בחשד לשוחד ועבירות נוספות, ביחס לקשריו עם ראש עיריית בת-ים, שלומי לחיאני, טרם מינויו של דנציגר לשופט ב-2007.

לפי הקריטריונים הנהוגים בפרקליטות, ייסגר תיק נגד אדם מחוסר אשמה אם אין נגדו ולו שמץ ראיה לכך שהיה מעורב בביצוע עבירה פלילית; במקרים שהחקירה העלתה ראיות מסוימות, אך לא ברמה המאפשרת הגשת כתב אישום, ייסגר התיק מחוסר ראיות.

החלטה זו היא קריטית לדנציגר, בשל ההערכה השוררת שיקשה עליו לכהן כשופט, אם התיק נגדו ייסגר בשל חוסר ראיות, דבר שאינו מנקה אותו מחשד.

בסביבתו של דנציגר מקווים כי וינשטיין יורה על סגירת התיק מחוסר אשמה, תוך מתן הצהרה ברורה כי לא נפל פגם בהתנהלותו. ואולם לדעת גורמים המקורבים לפרשה, בכירים בפרקליטות לוחצים על וינשטיין לנקוט קו מחמיר יותר נגד דנציגר, בהתבסס על חומר הראיות הידוע.

יצוין כי טרם פתיחת החקירה הפלילית נגד דנציגר לפני כחודש וחצי, נערכה בדיקה מקדימה בעניינו. האישור שנתן וינשטיין לפתוח בחקירה, על סמך ממצאי הבדיקה, מלמד כי ישנן ראיות מסוימות הפועלות נגד השופט.

שכר-טרחה של 823 אלף שקל

החלטת היועץ לאשר חקירה נגד דנציגר התקבלה בעקבות התייעצות עם פרקליט המדינה, משה לדור; ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ; אנשי צוות החקירה והפרקליטים המלווים.

עם תחילת החקירה נגדו יצא דנציגר לחופשה מכהונתו השיפוטית, ותיקים שנקבעו להרכבים שבהם היה אמור להשתתף נדחו, או שמונה שופט אחר למלא את מקומו.

החשדות בדבר עסקים לא כשרים שבהם מעורב דנציגר וקשריו עם לחיאני נחשפו לראשונה בתחקיר של משה ליכטמן ב"גלובס" ב-2008. החשד מתמקד בעובדה שעיריית בת-ים העבירה לטיפול משרדו של דנציגר תיקים בהיקף גדול, ותמורת שכר-טרחה של מאות אלפי שקלים בשנה, ביוזמתו של לחיאני, בזמן שהיו קשרים עסקיים בין לחיאני לדניצגר.

לפי מסמכים המצויים בידי המשטרה, גובה שכר-הטרחה שקיבל משרדו של דנציגר ושל עו"ד דורי קלגסבלד עומד על 823 אלף שקל.

דנציגר טען כי אמנם קיים קשרים חברתיים עם לחיאני, ואולם לא נפל פגם בהתנהלותו. "השופט דנציגר מכיר את לחיאני למעלה מ-20 שנים ואף טיפל בעניינים משפטיים שונים שלו", הצהיר דנציגר באמצעות הנהלת בתי המשפט. "השופט דנציגר אינו, ולא היה מעולם, שותפו של לחיאני.

"משרד דנציגר-קלגסבלד ושות' טיפל בין השנים 2005 ל-2007, קודם למינויו של דנציגר לעליון, במספר עניינים משפטיים של עירית בת-ים. לא ידוע לשופט דנציגר על פגם כלשהו שנפל, ככל שנפל, בנוגע לשכירת שירותי משרדו על-ידי עיריית בת-ים".