איליק רוז'נסקי ואלי להב רכשו נכס בגרמניה ב-45 מ' ש'

הנכס בעיר היימריך שבאזור דיסלדורף על מגרש של 23.4 דונמים ■ אלי להב: "החברה בהובלתי תפעל לנצל הזדמנויות למען פיתוחה וקידומה של החברה ולמען המשקיעים בה"‏

אס. אר. אוברסיז השקעות , שבשליטת אלי להב ואיליק רוז'נסקי, חתמה על עסקת נדל"ן ראשונה - רוכשת מתחם של נדל"ן מניב במערב גרמניה תמורת 9 מיליון אירו (כ-45 מיליון שקל). הנכס ממוקם בעיר היימריך שבאזור דיסלדורף על מגרש של 23.4 דונמים ובשטח בנוי של 8,036 מ"ר. משקיעה 2.4 מיליון אירו והיתרה בהלוואה מסוג נון-ריקורס.

הנכס מושכר במלואו לחברת ‏OBI ‎‏ רשת "עשה זאת בעצמך" מהגדולות בגרמניה, שהיא בעלת מחזור מכירות שנתי של כ-6 מיליארד אירו ומעסיקה כ-45 אלף עובדים.

אלי להב, המכהן בתפקיד היו"ר: "כפי שקבוצת להב פיתחה בעבר מתחמי קמעונאות ומקימה בימים אלה בבאר-שבע את הקניון הגדול ביותר במדינה, נדע יחד עם השותפים שלנו לנצל את הקשרים, הידע וניסיון למציאת הזדמנויות נדל"ן נוספות בארץ ובחו"ל. החברה בהובלתי תפעל על מנת לנצל הזדמנויות למען פיתוחה וקידומה של החברה ולמען המשקיעים בה".

בשבוע שעבר הודיעו להב ורוז'נסקי שהם מתכוונים להעמיד לחברה הלוואת בעלים בגובה של של 50 מיליון שקל בריבית שנתית של 5.5%. ‏ מטרת ההלוואה היא הגדלת קופת מזומנים של החברה, העומדת על 62 מיליון שקל, במקום ההלוואה שהציע בעל השליטה הקודם שלמה שמלצר. להב ורוז'נסקי בוחנים ביצוע עסקאות נדל"ן במערב אירופה (בגרמניה, שוויץ ובריטניה), שוק המוכר לרוז'נסקי היטב מהתקופה בה ניהל את חברת דלק נדל"ן.

אס.אר. אוברסיז היא כיום שלד בורסאי עם קופת מזומנים הנסחר בשווי של 55 מיליון שקל. כיוון שההלוואות של בעלי השליטה נחשבות לעסקאות בעלי עניין, נדרש כינוס של האסיפה הכללית בחברה על מנת לאשר אותן.

ביוני 2010 רכשו רוז'נסקי ושלמה שלמלצר (בעל השליטה בקבוצת שלמה החזקות) את השליטה באס.אר אוברסיז (אז גאון נכסים) מידי קבוצת גאון כדי להוםכה לפלטפורמת השקעות בנדל"ן. שנה חלפה מבלי שהחברה החלה לפעול וביוני השנה נכנס להב לגרעין השליטה במקום שמלצר. להב הקים בבאר שבע את רשת הדיסקאונט "מחסני להב" ולאחר שמכר אותה אשתקד לחברת דן תמורת 100 מיליון שקל, הגביר את מעורבותו בתחום הנדל"ן.‏

בכיום להב מחזיק ב-50% מקניון הגרנד קניון בבאר שבע לאחר שמכר בשנה שעברה 50% לבריטיש ישראל תמורת 150 מיליון שקל. בנוסף, מחזיק להב ביחד עם שותפים בקרקע בשטח של 2.1 דונם ברחוב הרברט סמואל פינת רחוב דניאל בת"א.‏