ראש עיריית רמת השרון הקפיא פרויקט פינוי בינוי במורשה

המהלך הדרמטי נעשה בעקבות מידע שלפיו ה"מאכערים" שפעלו מאחורי הקלעים ■ רוכברגר: "לא אאפשר למאכערים חמדנים להשתלט על הפרויקט ולהפיק רווחים אישיים אדירים"

פרויקטפינוי בינוי בשכונת מורשה ברמת השרון הושעה באופן מיידי וזאת בשל מעורבות 'מאכערים' בקידום התוכנית - כך לדברי ראש עיריית רמת השרון, איציק רוכברגר, שהורה על הקפאת הפרויקט.

מדובר בתוכנית שמקודמת כבר שנים על ידי העירייה והתושבים ועמדה לפני הפקדה בוועדה המחוזית. "כבר חתמתי על התוכנית", אומר רוכברגר היום, "אבל כשהבנתי שמעורבים מאכערים בתהליך והם עתידים לגזור קופון מהפרויקט לא אסכים לתת לזה יד".

המהלך הדרמטי של רוכברגר נעשה בעקבות מידע שלפיו ה"מאכערים" שפעלו מאחורי הקלעים עתידים לקבל בתמורה ל"שירותיהם" מספר דירות מן הקבלן שייבחר לביצוע הפרויקט. בעירייה מספרים כי תושבים רבים באזור המיועד לפרויקט האמור מחו באוזני רוכברגר על פעילות של אותם גורמים, שהחתימו עשרות תושבים על ייפויי-כח המסמיכים אותם לנהל מגעים עם חברות בניה.

ראש העירייה איציק רוכברגר הוסיף ואמר: "לא אסכים לשום מעורבות של מתווכים על דעת עצמם, תוך עקיפה של ועד תושבים ייצוגי. אינני מסכים ולא אאפשר למאכערים חמדנים להשתלט על הפרויקט ולהפיק רווחים אישיים אדירים - שבסופו של דבר יבואו על חשבון הדיירים. מאז תחילת כהונתי פעלתי וקידמתי את התוכניות מתוך מטרה אחת והיא רווחת התושבים - אבל בשום אופן לא כדי שגורמים מתווכים יבואו לגזור קופונים דשנים על חשבון התושבים. דירות שיינתנו למכערים יבואו על חשבון התושבים עצמם".

עוד הדגיש ראש העירייה, כי יסכים לדון בהמשך ההפקדה אך ורק אם יבוטלו ייפויי-הכח שניתנו למכערים והתושבים יפעלו במסגרת ועד ייצוגי נבחר.