למדו מה-NBA? שחקני הטניס מאיימים לפתוח בשביתה

טניסאי הצמרת מתלוננים על הלו"ז השנתי הצפוף מדי, שגורם לעומסים ופציעות שחקנים ■ אנדי מארי: "אמורה להיות לנו מילה בכל מה שקורה בענף שלנו; שביתה היא בהחלט אפשרות"

אנדי מארי, המדורג 4 בעולם, טוען כי שחקני הטניס "לא מפחדים" לבצע צעדים דראסטיים ולהשבית את הפעילות בענף - אם דרישותיהם להפחית את כמות הטורנירים והמשחקים בכל שנה לא יענו.

טניסאי הצמרת מתלוננים כבר שנים ארוכות על הלו"ז הצפוף איתו הם נאלצים להתמודד במהלך העונה, הכולל ארבעה טורנירי גראנד סלאם, תשעה טורנירי מאסטרס, טורנירי וורלד טור פיינלס שונים, כמו גם משחקים מטורנירים קטנים יותר וכן גביע דייויס.

העומס על שחקני הצמרת בטניס העולמי עלה לכותרות במהלך משחקי היו.אס אופן שנערכו החודש בניו יורק, בהם תנאי מזג האוויר אילצו טניסאים כמו מארי ורפאל נדאל לקיים שלושה משחקים מלאים בשלושה ימים על מנת להעפיל אל שלב חצי הגמר של הטורניר. גם הפציעה השבוע של אלוף היו.אס אופן, נובאק דיוקוביץ', במהלך משחק גביע דייויס של נבחרת סרביה מול ארגנטינה, הוסיפה עוד קצת שמן למדורה.

"שביתה היא בהחלט אפשרות", אמר מארי ל-BBC. "אנחנו כמובן מקווים שזה לא יגיע לזה, אבל אמורה להיות לנו מילה בכל מה שקורה בענף שלנו". הסקוטי הוסיף כי "אין לנו דרישות עצומות, אנחנו בסך הכל רוצים עוד שבועיים-שלושה של מנוחה במהלך העונה, לבטל כמה טורנירים. אני לא חושב שאלו בקשות לא הגיוניות".

יש לציין כי בשנה שעברה הודיע ארגון ה-ATP כי החל מ-2012, שבועיים שלמים מהלו"ז השנתי של הטניסאים יפונו לטובת חופש, אבל את מארי זה לא משכנע: "זה לא מספיק, ואנחנו צריכים כבר עכשיו לחשוב איך אנחנו גורמים לעוד שינויים להתרחש. בקצב ההתקדמות הנוכחי, ייקח חמש או שש שנים עד שיבצעו את השינויים הבאים בלו"ז, אבל אז כולנו כבר נהיה אחרי פרישה".

השחקנים ייפגשו בחודש הבא במהלך טורניר שנגחאי בסין, ויחליטו לגבי הצעד הבא שלהם.