מחנה גיא-רון ביטל את ישיבת המועצה הארצית בלשכה מחר

זאת במסגרת הדיון שהתקיים בביהמ"ש בעתירתו של ראש לשכת עורכי הדין דורון ברזילי נגד חברי המועצה הארצית, ולאחר שהשופט קובי ורדי המליץ לאנשי מחנה גיא-רון להגיע לפשרה

מחנהו של ראש לשכת עורכי הדין הקודם, עו"ד יורי גיא-רון, הודיע היום (ג') בצהריים כי הוא מבטל את הישיבה שנקבעה למחר (ד') של המועצה הארצית של הלשכה. זאת, במסגרת הדיון שהתקיים בבית המשפט לעניינים מינהליים בתל-אביב בעתירתו של ראש הלשכה החדש, עו"ד דורון ברזילי, נגד חברי המועצה הארצית.

השופט ד"ר קובי ורדי הציע כבר בתחילת הדיון לעו"ד רנאטו יאראק - בא-כוחם של עו"ד יורי גיא-רון, עו"ד צבי פירון ואנשיהם - כי הוא ממליץ להם להגיע לפשרה, מאחר שאם ייאלץ לתת פסק דין בעניין זה - הוא יקבע כי הם נהגו שלא כדין ובאופן בלתי ראוי.

בעקבות פיצוץ הישיבה הראשונה של המועצה הארצית לפני שבועיים, הודיע פירון על כינוס המועצה מחר בירושלים, ואולם ברזילי טען כי מדובר ב"ישיבה פיקטיבית" המתכנסת בחוסר סמכות.

בשלב מסוים בדיון יצאו עו"ד יאראק ועו"ד אמנון יצחקניא, שייצג את ברזילי, למשא-ומתן בניסיון להגיע לפשרה ולקבוע מועד מוסכם לישיבה הבאה של המועצה הארצית, שבמהלכה אמורים להיבחר יו"ר המועצה הארצית, חברי הוועד המרכזי וכן ועדת הכספים החדשה של הלשכה.

ואולם לבסוף הודיע בא-כוחם של גיא-רון ופירון לפרוטוקול כי "היות שמדברים על הרוח הרעה שנושבת בלשכה, היינו רוצים להחליפה ברוח טובה, וכהוכחת הרוח הטובה כלפי ראש הלשכה, החלטנו מרצוננו לא לקיים את ישיבת המועצה מחר".

השופט ורדי נתן תוקף של פסק דין להצהרות הצדדים, ובפסק דינו ציין כי הוא מקווה כי "היחסים בין הצדדים והמשך ההליכים הקשורים ללשכת עורכי הדין יתנהלו ברוח טובה ובהתאם לדין, וזאת לרווחת הצדדים עצמם, ובראש ובראשונה לתדמית של עורכי הדין ולשכת עורכי הדין בעיני הציבור, ולצורך לשמש דוגמה לציבור שומר ומקיים חוק והליכים תקינים".

"להקטין את הלהבות"

עו"ד חוה מרצקי-קלמפרר, חברת המועצה הארצית ממחנהו של גיא-רון, מסרה בעקבות פסק הדין כי "העובדה שברזילי מתעקש למנוע את תפקוד המועצה הארצית, הוועד המרכזי וועדת הכספים בתקופת תקציב, וזאת במשך 4 חודשים, היא שערורייתית.

"עמדתו הבסיסית של בית המשפט המחוזי בעניין אינה נכונה בעינינו, וגורמת נזק בלתי הפיך ללשכה. העובדה שוועד מרכזי אינו פועל מיוני ועד לנובמבר היא ביזיון. ברזילי נכשל משך 3 חודשים לגייס תמיכה במועצה. העניין הזה לא ישתנה.

"אולם, לנוכח הפניות הרבות להקטין את הלהבות בלשכה, ועל מנת למנוע את המשכה של ההתנהלות המתלהמת של ראש הלשכה, החלטנו להסכים להצעת בית המשפט לפשרה בנושא, ואף להימנע מלפנות לבית המשפט העליון".