הדיבידנד בפלאזה סנטרס: "המהירות מעידה על מצב זיסר"

מחזיקי האג"ח לא מתרשמים מהצעת החברה להגביל את חלוקת הדיבידנד בשנתיים הבאות

יממה לאחר אסיפה סוערת של מחזיקי האג"ח בחברת פלאזה סנטרס, מציעה היום (ג') חברת הנדל"ן מקבוצת אלביט הדמיה של מוטי זיסר להגביל את חלוקת הדיבידנד עד לשנת 2013.

הצעת החברה נועדה לרצות את מחזיקי האג"ח, שמתנגדים בתוקף לחלוקת הדיבידנד הצפויה מחרתיים, בסך 30 מיליון אירו (150 מיליון שקל). מחזיקי האג"ח צפויים להיפגש היום כדי לדון בהצעת החברה.

על פי תנאי ההצעה, מתחייבת פלאזה סנטרס להימנע מחלוקת דיבידנד בהיקף של יותר מ-30 מיליון אירו בשנה בכל אחת מהשנים 2012 ו-2013, ובנוסף היא מתחייבת לחלק דיבידנד רק מתוך תזרים הנובע ממימוש נכסים ובשיעור שלא יעלה על 50% ממנו. מחזיקי האג"ח מצדם מתבקשים להימנע מכל פעולה, לרבות משפטית, נגד החברה, או כל נושא משרה בקשר של חלוקת הדיבידנד.

לאלביט הדמיה ולפלאזה סנטרס חובות ענק למחזיקי האג"ח, והללו מודאגים מיכולת החזר החוב, דבר שמשתקף בתשואות הזבל שבהן נסחרות האג"ח שהנפיקו. לאלביט חוב של 3.2 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח, ולפלאזה סנטרס חוב של 1.5 מיליארד שקל.

אסיפת האג"ח של פלאזה סנטרס כונסה אתמול בבית ציוני אמריקה בת"א בעקבות הודעת החברה בשבוע שעבר על חלוקת הדיבידנד, שיזרום ברובו לקופתה של החברה האם (המחזיקה 68% מהמניות). מחזיקי האג"ח מתנגדים לכך מחשש לפגיעה ביכולת החזר החוב של פלאזה סנטרס בעתיד.

גורם המעורב בפרשה אמר היום ל"גלובס", כי "עצם ההצעה, ובמיוחד התנייתה בזה שמחזיקי האג"ח לא יפנו לביהמ"ש נגד החלוקה הנוכחית, מראות שיש להם הרבה מה להסתיר ביחס לחלוקת הדיבידנד שהוכרזה. בהצעה מוסיפים עוד 30 מיליון אירו בכל אחת מהשנים הבאות, כך שהכניסו 'עזים' קשות במיוחד, שמשאירות להם אפשרות להמשיך לחלק רווחים משערוך של אג"ח".

יבחרו נציגות משפטית

מחזיקי האג"ח יבחרו היום נציגות משפטית שעליה מתמודדים שלושה משרדים: גיסין, שפירא ווקסלר-ברגמן. לנציגות עצמה מועמדים הראל, מיטב ומגדל שוקי הון. מוסדי בכיר אמר ל"גלובס", כי "מוטי זיסר לא יוכל לגייס יותר כסף בשוק ההון. המהירות של המהלך מעידה על מצבו".

אמיר ארד מאקסלנס: "ההצעה קושרת את גורלה של פלאזה סנטרס בגורלה של אלביט הדמיה. אם החברה תשרוד עד 2013 הרי שאלביט ופלאזה מצאו דרך לפתור את הבעיות, ואם לא, הבעיות יהיו של כולם.

כלכלני S&P מעלות טענו לאחרונה, כי "נכון לסוף הרבעון השני היו בקופת אלביט הדמיה יתרות נזילות של 580 מיליון שקל, ולאחר מכן השקיעה החברה 150 מיליון שקל בפעילות בארה"ב. צורכי החברה מהרבעון השני ועד סוף 2012 כוללים תשלומים של 540 מיליון שקל למחזיקי האג"ח ולבנקים, ועוד הוצאות מימון של 250 מיליון שקל, ולפיכך יש פער בין הצרכים העתידיים למזומן הקיים".

פלאזה סנטרס, שמניותיה נסחרות בבורסות של לונדון ושל פולין (לפי שווי חברה של 900 מיליון שקל), מרכזת את פעילות הנדל"ן של אלביט הדמיה. בישראל הנפיקה החברה שתי סדרות אג"ח, בהיקף של 1.5 מיליארד שקל, הנסחרות כיום בתשואת זבל של עד 23%.