מערכת של אינסייטק השיגה תוצאות טובות בטיפול בחולים

הטיפול הראה תוצאות מיידיות והקלה משמעותית ומתמשכת בכאב הנוירופאתי

חברת אינסייטק של אלביט הדמיה, הפועלת בתחום של טכנולוגיית אולטרה סאונד ממוקד מונחה תהודה מגנטית (MRgFUS), הודיעה היום כי מערכת ExAblate Neuro שימשה במחקרים קליניים לטיפול ביותר מ-30 חולים הסובלים ממחלות נוירולוגיות כרוניות. המחקרים הקליניים מתבצעים בשוויץ ובארה"ב במטרה להעריך את הבטיחות והיעילות של המערכת לטיפול ברטט מהותי (רעד ראשוני), כאב נוירופתי ופרקינסון. בשלב זה המערכת מוגבלת למטרות מחקר קליני בלבד.

מחלות נוירולוגיות משפיעות על מיליוני בני אדם ברחבי העולם ועלולות לגרום לאובדן תפקוד משמעותי, סבל, ותלות בתרופות, ומשפיעות לרעה על איכות החיים של החולים והמטפלים בהם. עבור חולים אשר אינם מגיבים לתרופות, תהליכי הטיפול כוללים סטימולציה מוחית, צריבה בגלי רדיו, ניתוח בגלי רדיו שהם טיפולים פולשניים או כרוכים בקרינה יונית. אלה כרוכים בסיכונים כמו: רמות גבוהות של קרינה יונית או סיכון גבוה מסיבוכים ותופעות לוואי.

המערכה פותחה על ידי אינסייטק והיא המערכת הקלינית הראשונה, ויחידה מסוגה בעולם, המשתמשת באולטרה סאונד ממוקד מונחה תהודה מגנטית דרך גולגולת בשילוב אולטרה סאונד ממוקד והנחיה ושליטת MR לטיפול ברקמות בעומק המוח ללא חתכים, חיתוך או קרינה יונית.

"רעיון השימוש באולטרה סאונד ממוקד לטיפול לא פולשני של הפרעות במוח קיבל הכרה לפני שנים רבות, אולם, היה צריך להתגבר על מכשולים טכניים רבים להפוך שיטה זו למציאות. השקענו מאמצים טכנולוגיים וקליניים עצומים להגיע לנקודה זו ואנו מעודדים מהתוצאות הקליניות עד כה". אמר אייל צדיקריו, סגן נשיא מחקר ופיתוח ומנהל תוכנית הנוירו באינסייטק.

אינסייטק מתכננת להרחיב את פלטפורמת מחקר הנוירו קליניים לתחומי מחקר נוספים כגון גידולים במוח, שבץ, ומתן תרופות ממוקד למוח.