גמר "מאסטר שף" - הכי נצפה אי פעם: 50.4% צפייה בשיא

'מאסטר שף' זכה אתמול לרייטינג שיא של 46.1% ■ מדובר משדר הנצפה ביותר בערוץ 2 מאז החלה מדידת הרייטינג ■ מפיק התוכנית, אסף גיל: "הצלחנו כי הלכנו נגד השפה הקלאסית של ערוץ 2"

גמר העונה ה-2 של מאסטר שף זכה אתמול לרייטינג שיא של 46.1% ו-1.4 מיליון צופים ונתח צפייה של 67% - בכך הפך למשדר הנצפה ביותר בערוץ 2 מאז תחילת מדידת הרייטינג. ברגע השיא נרשמו 50.4% צפייה ו-1.5 מיליון צופים.

גם ברייק הפרסומות עשה היסטוריה אמש כאשר ברייק "הארוחה המנצחת" רשם 47.6% ובכך שבר שיא והפך לברייק הפרסומות עם הרייטינג הגבוה ביותר אי פעם.

בראיון ל"גלובס" אומר מפיק התוכנית, אסף גיל מגיל הפקות, כי "זה באמת רגע נדיר. אין הרבה רגעים כאלה בחיים ואני מודע לזה. אבל אני חייב לומר שהרגשתי ככה גם לפני שהתפרסמו נתוני הגמר.

"תחושת הסיפוק במהלך העונה הייתה כל כך גבוהה וקיבלתי לאורכה המון פידבקים חיוביים וזה לא מקרי בעיני כי מה שעשינו מאחורי הקלעים ואיך שעשינו את זה בא לידי ביטוי על המסך. מבחינתי, גם אם הגמר היה זוכה רק ל-38% רייטינג, אני מרגיש שהעבודה עליו הייתה עדיין מצוינת".

- מה הייחוד של התוכנית הזאת, למה היא זוכה להצלחה כל כך גדולה?

"הדבר הגדול בעיני, זה שהלכנו נגד השפה הקלאסית של ערוץ 2. הצופים כבר התרגלו לסוג מסוים של דיאלוג עם ערוצים מסוימים כגון 2, אבל אנחנו הצלחנו לשנות את השפה הזאת ויצרנו תוכנית עם המון כבוד לאנשים וזה ההישג הגדול שלנו ובעצם של כל העונה של 'מאסטר שף'.

"זאת תוכנית שיש בה פרגון אמיתי של ההפקה למשתתפים, של המשתתפים אחד לשני, של המשתתפים לשופטים ושל השופטים האחד לשני. אני משוכנע שאם היתה לנו הסתכלות צינית כלפי המשתתפים הצופים היו מרגישים את זה ורואים את זה על המסך".

- אתה חושב שתוכניות ריאליטי אחרות דוגמת "הישרדות" ו"האח הגדול" היו מצליחות גם ללא המזימות והתככים?

"אני טוען שאם היו עושים עוד תוכניות כמו 'מאסטר שף', הן היו יכולות להצליח אבל אנשים לא מעזים לעשות תוכניות כאלה בגלל האופן שבו הקהל נתפס. זאת תפיסה צינית שלא נותנת לצופים כבוד.

גיל הוסיף כי "הצלחנו לייצר שפה שהיא מאוד שונה לא רק בערוץ 2 אלא גם ב-10. אני חושב שכמו שבסרטים אנשים רוצים שהטוב ינצח, ככה יש בהם גם רצון לראות משהו אנושי וטוב מנצח גם על מרקע הטלוויזיה".

"לא תוכנית בישול. תוכנית על בני אדם"

- מהי הנוסחה המנצחת של התוכנית?

קשה לי להגדיר סוד או נוסחה. זה כמו שאבא שלי אמר לי פעם שזה שלכולם יש מחשבים ו-WORD לא הופך אותם לסופרים. בשורה התחתונה אני חשוב שהתוכנית היא לא תוכנית בישול אלא תוכנית על בני אדם. במקרה של התוכנית שלנו, מדובר באנשים מבוססים ולא בילדים שמחפשים להתפרסם כמו בתוכניות אחרות. "מדובר באנשים שאוהבים את מה שהם עושים ושבאים לתוכנית ממקום מאוד תמים. אנחנו איפשרנו להם לבטא את התמימות שלהם ולכן. וכך הם נראים מאוד אטרקטיביים".

- איך תשמרו את המותג לקראת העונה הבאה?

"אנחנו עובדים על 'מאסטר שף ילדים' שיעלה בתקופה קרובה לפני העונה הבאה. אני מקווה ורוצה להאמין שגם העונה הבאה של הפורמט הרגיל תצליח לא פחות".

רייטינג שבועי 24 ספטמבר
 רייטינג שבועי 24 ספטמבר