תשובה יזרים 63 מ' ש' למחזיקי אג"ח דלק נדל"ן

בתמורה, הפירעון יידחה ב-5 חודשים ■ ההסכמות בין הצדדים מהלילה נועדו לאפשר בין השאר את מיצוי המשא ומתן בחודשים הקרובים לכניסתה של קרן CIM כמשקיעה בחברה

נציגויות מחזיקי אגרות החוב של דלק נדלן (סדרות ד, ה' ו-כ"ה) ובעלות השליטה בחברה, חתמו הלילה על הסכם הבנות לפיו, בכפוף לתנאים המפורטים בהסכם, יעמיד איש העסקים יצחק תשובה לטובת כלל מחזיקי אגרות החוב של החברה סכום כולל של 63 מיליון שקל.

על פי ההבנות, ובכפוף לתנאים המפורטים בהסכם, מחזיקי אג"ח כ"ה של החברה ידחו את תשלום הקרן שמועד פירעונו חל ביום 3 בספטמבר 2011 ליום 31 בינואר 2012, וזאת בתמורה לפיצוי כספי חד פעמי בשיעור של 13 מיליון שקל, אשר ישולם להם על ידי החברה ביום 15 בפברואר 2012, באמצעות הלוואה נחותה שיעמיד תשובה לחברה בסכום זהה.

בנוסף, ובכפוף לקיומם של התנאים המפורטים בהסכם בין הצדדים, תבצענה בעלות השליטה בדלק נדל"ן ביום 31 ביולי 2012, הצעת רכש לכלל סדרות האג"ח של החברה בסכום כולל של 50 מיליון שקל לפי ערך הפארי של כל סדרה.

סכום ההתחייבות לביצוע הצעת הרכש יתחלק בין הסדרות כך: סדרה ה' (הסדרה הארוכה) כ-32.4 מיליון שקל, סדרה כ"ה (סדרה קצרה) - 14 מיליון שקל, סדרה ד (סדרה קצרה) - 3.6 מיליון שקל. ההתחייבות כאמור לתשלום הפיצוי בריבית לסדרה כ"ה, ולביצוע הצעת הרכש לכלל הסדרות שבמחזור (ד, ה, כ"ה), תיכנס לתוקפה בין השאר, כפוף לכך שבמהלך תקופת הדחייה (עד ליום 31 בינואר 2012) לא יושג מתווה מוסכם עם כלל מחזיקי אגרות החוב של החברה.

ההסכמות בין הצדדים מהלילה נועדו לאפשר בין השאר את מיצוי המשא ומתן בחודשים הקרובים לכניסתה של קרן CIM כמשקיעה בחברה, והגעה למתווה כולל מוסכם בין החברה ומחזיקי אגרות החוב שלה.

את הדיונים והמשא ומתן מול שלוש נציגויות אגרות החוב של החברה הוביל עידן וולס, יד ימינו של תשובה. עוה"ד עופר צור ממשרד גורניצקי ייצג בדיונים את בעל השליטה. את אגרות החוב הקצרות (סדרה כ"ה) ייצגו בדיונים אדוארד קלר ועוה"ד גיא גיסין וזאב שרף; עופר גזית, ועו"ד גידי קירש (סדרה ד), ויוני שר, שמואל אשל ועוה"ד אלון בנימיני ורענן קליר (סדרה ה').

דלק נדל"ן, הפועלת בתחום הנדל"ן המניב בישראל, קנדה ומערב אירופה, נקלעה למשבר לפני כשלוש שנים, ומאז היא מממשת את נכסיה במאמץ לעמוד בהחזר החובות בזמן. עד כה מימשה החברה נכסים בהיקף של יותר מ-5 מיליארד שקל, אך היא עדיין נתונה במצוקה תזרימית.

את הרבעון השני של 2011 סיימה דלק נדל"ן בהפסד של 386 מיליון שקל, והגירעון בהון העצמי שלה התרחב ל-1.7 מיליארד שקל. כפי שנחשף ב"גלובס", לדוחות הכספיים של החברה התווספה לראשונה הערת "עסק חי", בגלל חשש מיכולתה להחזיר את חובותיה. בהתאם לכך, לא נכלל בדוחות תזרים מזומנים חזוי.