"ביצוע המלצות טרכטנברג תלוי באינטרסים סקטוריאליים"

כך אומר ראובן אבלגון, בעל השליטה בחברת החיתום ובנקאות ההשקעות רוסאריו קפיטל: "על התמיכה הממשלתית להינתן לעידוד הייצור והתפוקה של המשק, לעידוד העבודה והעשייה"

"ועדת טרכטנברג חיפשה פתרונות כלליים, שביצועם יהיה תלוי שוב באינטרסים סקטוריאליים. כל עוד לא תטופל לעומק בעיית הציבורים הלא יצרניים, ורוב התמיכה תנותב לציבורים אלה, לא תהיה התקדמות משמעותית". כך אומר ראובן אבלגון, בעל השליטה בחברת החיתום ובנקאות ההשקעות רוסאריו קפיטל, בתגובה לפרסום המלצות ועדת טרכטנברג.

אבלגון סבור, כי "על התמיכה הממשלתית להינתן לעידוד הייצור והתפוקה של המשק, לעידוד העבודה והעשייה. הטיפול צריך להיות לא בסקטור העסקי, היוצר, ולא באנשים העובדים, אלא באלה שלא תורמים לחברה. צריך לעודד תעסוקה ולחזק את החלשים, ולא להחליש את החזקים, מה שעלול להביא לנסיגה כוללת בחברה כולה".

ביחס להמלצות בתחום המיסוי, סבור אבלגון כי "המלצות הוועדה להעלאת המיסוי על בעלי השכר הגבוה נכונות, אולם היה מקום להוריד בנוסף את מס הכנסה עד להכנסה של 10,000 שקל. לדעתי, ההמלצה להעלות את המס על הבורסה שגויה. שוק ההון הוא גורם משמעותי להנעת הצמיחה במשק, בדרך של עידוד השקעות, ולכן צעד זה עלול להזיק יותר מאשר להועיל".

אבלגון סבור עוד, כי "יש מקום להקטנת הסקטור הציבורי - הפרטת חברות ממשלתיות והקטנת הוצאות כוח האדם של הממשלה, לרבות גודלו של שולחן הממשלה".

בנוגע לבעיית הדיור סבור אבלגון, כי "הפתרון נמצא בידי מנהל מקרקעי ישראל וממשלת ישראל. אם מכרזי המינהל יהיו על המחיר שבו יימכרו דירות בנות השגה, במקום על מחיר הקרקע - תוך זמן לא ארוך אפשר יהיה לפתור חלק גדול מבעיית הדיור. במקביל, על הממשלה לפתח את רשת התחבורה, על מנת לקרב את הפרפריהלמרכז, ועל הציבור לקבל את הרעיון שלקנות דירה ברוטשילד זה באמת יקר".