נאמן מציע: מנגנון משותף לבירור תלונות של עורכי דין על שופטים

בתמורה מבקש שר המשפטים כי לשכת עוה"ד תגנוז את כוונתה להחזיר את משוב השופטים ■ אלשיך בירכה על היוזמה, ואילו ברזילי הודיע כי ימסור את תשובתו בתוך ימים אחדים

שר המשפטים יעקב נאמן מתייצב לצד השופטים במחלוקת שבינם לבין לשכת עורכי הדין: במפגש גישור שערך אתמול (ב') נאמן - בהשתתפות ראש הלשכה, עו"ד דורון ברזילי, ויו"ר נציגות השופטים, השופטת ורדה אלשיך - הציע נאמן ללשכה לגנוז את כוונתה להחזיר את משוב השופטים, שעליו הכריז ברזילי לפני שבועות אחדים, ולכונן במקום זאת מנגנון משותף ללשכה ולנציגות השופטים לבירור תלונות של עורכי דין על שופטים.

בעוד אלשיך בירכה על היוזמה, הודיע ברזילי כי ימסור את תשובתו בתוך ימים אחדים.

בד-בבד, הודיע אמש ראש הלשכה כי יסיר את החסמים בדרך ליישום תזכיר החוק להארכת תקופת ההתמחות ושינוי הליך הכשרת המתמחים ובחינות ההסמכה.

בכינוס שהתקיים אמש בבית הלשכה בתל-אביב אמר השר נאמן כי מאז פורסם תזכיר החוק, המבוסס על המלצות ועדת גרסטל לשינוי מבנה ההתמחות ובחינות ההסמכה, לפני כשנה וחצי, היתה זו דווקא הלשכה שמנעה את קידום החוק.

בהצעת החוק נקבע כי ההתמחות תוארך לשנתיים, וכי המתמחים יחויבו לעבור בלשכה קורס הכשרה במהלך התמחותם ולשלם עבורו 500 שקל. הלשכה סירבה לסבסד את מימון הקורס ודרשה להעלות את מחירו.

ברזילי הגיב לדבריו של נאמן ואמר כי "אם ההשתתפות בתשלום היא שעוצרת את הצעת החוק, הדבר ייפתר עוד היום", וכי "מדובר ביעד מספר אחת של הלשכה".

יו"ר ועד מחוז תל-אביב בלשכה, עו"ד אפרים נוה, אף הודיע כי המחוז יעמיד 100 עורכי דין ותיקים שיתנדבו להעביר הרצאות בקורס ההכשרה.

נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז, השופטת הילה גרסטל, שעמדה בראש הוועדה שהמליצה להאריך את תקופת ההתמחות לשנה וחצי, אמרה כי מתכונת הבחינה בעל-פה הנהוגה כיום היא מפלה "ויכולה להכשיל גם את המתמחה הטוב ביותר".

השר נאמן הוסיף וציין כי מטרת הרפורמה איננה הגבלת מספר עורכי הדין שיוסמכו, אלא הקפדה מוגברת על טיב ההכשרה של המועמדים לעריכת דין.