מכירת קניון ביתן אהרון לבתו של יצחק תשובה שוב מתעכבת

קניון ביתן אהרון בבעלות חברת הבת של דלק נדל"ן ■ ‏דירקטוריון דלק נדל"ן אישר בפברואר את מכירת הקניון לביתו של תובה, כרמית אלרואי, תמורת כ-38 מיליון שקל

‏דלק נדל"ן, שבשליטת יצחק תשובה, ממשיכה להתעכב במימוש קניון ביתן אהרון, שבבעלות החברה-הבת דלק נדל"ן נכסים מניבים, באמצעות מכירתו לבתו של תשובה, כרמית אלרואי. היום (א') דיווחה דלק נדל"ן כי דירקטוריון החברה אישר את הארכת המועד למילוי התנאים המתלים לעסקה עד אמצע נובמבר.

‏דירקטוריון דלק נדל"ן אישר בפברואר את מכירת הקניון לאלרואי תמורת כ-38 מיליון שקל. אלרואי (43), היא בתו הבכורה של תשובה דרך נישואיה הראשונים של רעייתו חיה. אלרואי מונתה לדירקטורית בדלק ישראל בספטמבר 2010. בעלה, רוני אלרואי, מונה ליו"ר דלק נדל"ן לפני כשלושה חודשים.

‏‏סיבת העיכוב למכירת הקניון היא התמשכות ההליכים לקבלת האישור של מושב ביתן אהרון לעסקה. לפי פרסומים קודמים, מושב ביתן אהרון, שבמועצה האזורית עמק חפר, מתנגד לשעבוד הקניון. את הקניון הקימה דלק נדל"ן ב-2008 בשיתוף עם המושב. הקרקע עליה הוקם הקניון היא בבעלות מינהל מקרקעי ישראל, אולם היא הוחכרה בעבר למושב והיום היא מוחכרת לחברה המשותפת לדלק נדל"ן נכסים מניבים ולמושב.

‏‏העיכוב במכירת הקניון לאלרואי, עליו דיווחה דלק נדל"ן, אינו הראשון, שכן לפניו קדמו שלוש הודעות של דלק נדל"ן על עיכוב ביצוע העסקה. ההודעה האחרונה על עיכוב העסקה דווחה לבורסה בסוף אוגוסט, במסגרתה אישר דירקטוריון החברה להאריך את מועד מילוי התנאים עד סוף ספטמבר. הודעות הדחייה שקדמו לה היו בסוף יולי ובסוף יוני. את הנכס אמורה אלרואי לרכוש באמצעות חברה פרטית ייעודית לקניון.

‏לפני כשלושה שבועות הודיעה דלק נדל"ן כי העסקה למכירת השליטה בחברה לידי קרן ‏CIM‏ האמריקנית לא תצא לפועל. בסוף החודש שעבר הצליחו ראשי דלק נדל"ן להגיע להסכמות עם מחזיקי האג"ח של החברה על דחייה של חמישה חודשים בתשלום החובות, כשעל המאזניים נמצאים 300 מיליון שקל שהחברה הייתה אמורה לשלם בתחילת ספטמבר למחזיקי האג"ח. ‏‎‎‏

‏‏