אלון סלולר: לעצור את השקת המותגים המוזלים של סלקום ופלאפון

כפי שנחשף ב"גלובס", פלאפון וסלקום עומדות להשיק מותגים פרטיים מוזלים לקראת כניסתם של המפעילים החדשים לשוק ■ אלון סלולר דורשת ממשרד התקשורת לעצור את ההשקה

כשבוע לאחר הודעתן של חברות הסלולר סלקום ופלאפון על כוונתן להשיק מותגים מוזלים, דורשת חברת אלון סלולר ממשרד התקשורת לעצור את השקת המותגים המוזלים. במקביל מבקשת החברה שורה של הגנות ינוקא על מנת לקבל הזדמנות נאותה להיכנס לשוק הסלולר ולפעול בו כמפעיל ראוי.

עמדתה של אלון סלולר הובעה בשיחות שערכו מנהלים בחברה עם משרד התקשורת, ובין השאר בשיחה שקיים דודי ויסמן, בעלי קבוצת אלון (בעלת השליטה באלון סלולר), עם שר התקשורת משה כחלון.

עמדתה של אלון סלולר משותפת לכל המפעילים הווירטואליים, שחוששים מאוד מכניסתן של החברות הגדולות לשוק עם מותגים פרטיים, ומרביתם ביקשו את התערבות משרד התקשורת.

כפי שנחשף ב"גלובס", פלאפון וסלקום עומדות להשיק מותגים פרטיים מוזלים ("Me" ו"בייסיק" בהתאמה) לקראת כניסתם של המפעילים החדשים לשוק. זאת בין אם מדובר במפעילים הווירטואליים, ובין אם מדובר במפעילים החדשים מירס וגולן טלקום.

הכניסה המתוכננת של פלאפון ושל סלקום מעוררת חשש כבד בקרב המפעילים הווירטואליים. האחרונים טוענים כי המהלך הוא זמני ונועד לסכל את כניסתם לשוק הסלולר, על-ידי כך שסלקום ופלאפון יציעו מחירים זולים יותר כדי למנוע מעבר של לקוחות למפעילים החדשים, ובמקביל ייפתו את אלה המבקשים בכל זאת לעבור בהצעות אטרקטיביות וישאירו אותם אצלן.

עוד טוענים המפעילים הווירטואליים כי כניסתן של סלקום ושל פלאפון לשוק הסלולר באמצעות המותגים המוזלים כמעט שלא תעלה להם כסף, מאחר שהתשתית הסלולרית היא שלהן - ולכן העלות השולית עבורם בתפעול מותג מוזל נמוכה מאוד ביחס להיקף פעילותם. מנגד, המפעילים הווירטואליים קטנים ונדרשים לחכור ולהשתמש בתשתיות המפעילים הגדולים, ולכן המודל הכלכלי שלהם יתקשה להגיע לרווחיות.

אלון סלולר ומפעילים וירטואליים נוספים מבקשים "הגנות ינוקא" ממשרד התקשורת, כפי שנהג בעבר בעת פתיחת שוק הטלוויזיה לתחרות מצד הלוויין, וכפי שעשה בעת שחברת הוט נכנסה לשוק הטלפוניה.

הגנות אלה יכולות לבוא לידי ביטוי בהנחה על תעריפי הקישוריות שמשולמים למפעילים עבור שיחה נכנסת, תקופת חסד שבה לא המפעילים הנוספים לא יעבירו בינהם כספים עבור שיחות נכנסות ("ביל אנד קיפ") ועוד.