עזריאלי רוכש את הבעלות המלאה במתקן ההתפלה בפלמחים

גרנית הכרמל של עזריאלי תשלם 62 מיליון שקל תמורת חלקה של תה"ל (28%) במתקן

חברת GES מקבוצת גרנית הכרמל שבשליטת דוד עזריאלי תשלם 62 מיליון שקל תמורת חלקה של תה"ל (28%) במתקן ההתפלה בפלמחים. לאחר השלמת העסקה תחזיק GES בבעלות מלאה (100%) על קבוצת ויה מאריס. חלקה המקורי של GES בקבוצה המחזיקה מ-2005 בזיכיון להפעלת המתקן ל-24 שנה בשיטת BOO עמד על 28% מכירת ההחזקות בויה מאריס מצטרפת לשורה של מימושי נכסים שביצעה קרדן בתקופה האחרונה ושנעשית במחיר נמוך יחסית (ראו טבלה). עיתוי ההחלטה בא על רקע הצורך להזרים הון עצמי נוסף לפרויקט, על מנת לממן את הרחבתו הצפויה.

יו"ר גרנית הכרמל, יוסי זינגר, אמר ל"גלובס" כי "אין ספק שתחום המים יהפוך להרבה יותר מהותי בתוצאות הכלליות וישפר מהותית את התוצאות שלנו".

ויה מאריס מחזיקה בזיכיון מהמדינה להפעיל את המתקן בפלמחים עד 2029. ויה מאריס היא היחידה שהסכימה להשתתף בהרחבה של מתקני ההתפלה שיזם האוצר. הקבוצה הציעה להרחיב את הספק המתקן הקיים מ-45 ל-90 מיליון מ"ק לשנה במחיר שקבע האוצר, העומד על 2.09 שקל.

עלות ההרחבה נאמדת ב-100 מיליון דולר. את המימון הבנקאי יוביל בנק הפועלים. בנוסף, מחזיקה ויה מאריס בהסכם לרכישת חשמל מתחנת הכוח OPC של החברה לישראל וויאוליה במישור רותם.

רכישות גרנית הכרמל במתקן פלמחים
 רכישות גרנית הכרמל במתקן פלמחים