"האוצר מתמהמה בהסדרת השירותים לעמיתי הקופות"

ראשית קופות הגמל מתריעים במכתב יוצא דופן ששלחו לממונה על שוק ההון באוצר, עודד שריג, ומעלה חשש חריף מ"פגיעה קשה בעמיתי קופות הגמל"

אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר מתמהמה בפרסום המתווה להסדרת מתן שירותים לעמיתי קופות הגמל, מהלך שבאופן טבעי ייקח זמן להטמיעו לאחר שיפורסם, תוך שהוא קופא בעמדתו שלא לאפשר לעמיתים לקבל שירותים חשובים אלה מהבנקים החל מ-2012. כך טוענים ראשי קופות הגמל שמתריעים במכתב יוצא דופן ששלחו לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, פרופ' עודד שריג, ובו הם מעלים חשש חריף מפני "פגיעה קשה בעמיתי קופות הגמל".

במכתב, שנשלח על ידי איגוד קופות הגמל שבלשכת המסחר, ושהגיע לידי "גלובס", אומר יו"ר האיגוד, יאיר אהרוני, כי "אין חולק שמשרד האוצר מקדם בימים אלה מספר רפורמות חשובות, אולם לא הגיוני שמאז מארס 2011 ועד היום לא פורסם המתווה להסדרת מתן השירותים לעמיתים לאחר תקופת הביניים. רמת הפאניקה הציבורית עשויה לגבור דווקא בימים אלה של מגמה שלילית בשווקים, ועמיתים שוב לא יבינו לאן נעלמו כספי חסכונותיהם".

אהרוני הזהיר מפאניקה ציבורית ואמר כי "עמיתים רבים יישארו ללא הטיפול השוטף שקיבלו לאורך השנים בבנקים ואף בנושאים בסיסיים כצפייה ביתרת החשבון, משיכה בסכומים נמוכים וכדומה. מדובר בפגיעה לא מידתית בעמיתים, שאין לה שום רציונל". לכן האיגוד מבקש משריג "להאריך את תקופת הביניים לשנתיים נוספות". הנחיית האוצר אינה חדשה. מדובר במהלך נלווה לרפורמת בכר, כשהגופים המוסדיים מספקים את כל המידע הרלבנטי בכוחות עצמם. עם זאת, בשוק גורסים כי הבעיה טמונה בחלק מהציבור שמורגל בקבלת הנתונים הללו רק מהבנקים, ו"כעת ימצא עצמו מול שוקת שבורה, היה והאוצר לא יאריך את תקופת הביניים".