בראשל"צ עובדים 16 שנה על תוכנית מתאר לשכונה אחת

20 מתושבי שכונת נחלת יהודה ב' הגישו באחרונה לבית משפט השלום בראשל"צ תביעה בסך כ-157 אלף שקל נגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר

תובעים על סחבת: 20 מתושבי שכונת נחלת יהודה ב' הגישו באחרונה לבית משפט השלום בראשון לציון תביעה, באמצעות עוה"ד רפי שפטר ורוני כהן שפירא, על סך כ-157 אלף שקל נגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ראשל"צ בטענה כי מחדליה, לכאורה, של העירייה בהגשת תכנית מתאר מקומית (רצ/52/50/1) מלאת ליקויים, שכלל לא הייתה צריכה להיות מוגשת, אילצה אותם להגיש התנגדויות לוועדה המקומית, מה עלה להם כסף רב וזמן יקר.

עוד הם טוענים, כי העירייה התרשלה, לכאורה, בכך שהגישה את התוכנית באיחור של 16 שנים, ולכן כבר לא הייתה רלוונטית. כמו כן, התוכנית כללה ליקויים מהותיים רבים שהעירייה הייתה מודעת להם, והעיריה נמנעה מלשתף את תושבי השכונה, אשר על קרקעותיהם חלה התוכנית, במהלך התכנוני, טוענים העותרים.

הזמן הרב שחלף, טוענים התושבים, גרם להם להוצאות משפטיות רבות. "בשל פרק הזמן הארוך (והבלתי סביר בעליל) כאמור, הפכה התכנית ברובה לארכאית ולכזו שאינה מתאימה כלל וכלל לסטנדרט הבנייה דהיום ", לשון כתב התביעה.

בתגובה, מסרה היום (ה') דוברת עיריית ראשון לציון כי "הועדה המקומית ראשון לציון ניסתה שנים ארוכות לתכנן באופן מיטבי את שכונת נחלת יהודה ב', בדומה לתכנון שנערך לגבי חלקה הדרומי של המושבה. תושבי השכונה נמנעו מכל שיתוף פעולה עם הועדה המקומית ראשון לציון, בנושא תכנית זו ובנושאים רבים נוספים, ובנוסף הגישו התנגדויות לתכנית. לפיכך, הודיע מהנדס העיר כי אין בדעתו לאכוף תכנית בנין עיר אשר התושבים עצמם אינם חפצים בה, וביקש לאפשר לוועדה המקומית לתקן את התכנית על פי ההתנגדויות שנשמעו. לכן, לטענה בדבר הימשכות התכנון אין לתושבי השכונה להלין אלא על עצמם".