האם האייפון החדש יעזור? אנדרואיד ממשיכה להתחזק

נתונים חדשים של קומסקור: אנדרואיד של גוגל ממשיכה להתחזק בשוק הסמארטפונים בארה"ב ■ צמחה ב-1.9% לכמעט 44% מנתח השוק ■ האייפון רשם צמיחה של 0.3% בלבד

ימים סוערים עוברים על חברת אפל, משקיעיה ובעיקר על צרכניה: השקת האייפון 4s לפני כיומיים והתנפצות כל השמועות והציפיות על מכשיר חדש לחלוטין שכבר זכה לכינוי 'אייפון 5', וכמובן, ההודעה מלפנות בוקר על מותו של סטיב ג'ובס, מייסד אפל והמנכ"ל לשעבר.

אם זה לא היה מספיק, ביממה האחרונה פרסמה חברת המחקר קומסקור את הנתונים העדכניים של נתח שוק הסמארטפונים ומערכות ההפעלה שלהם בקרב 30 אלף משתמשים בארה"ב, והמספרים את הפער ההולך וגדל של מערכת ההפעלה אנדרואיד לעומת ה-iOS של אפל.

על פי הנתונים המתייחסים לממוצע של 3 החודשים המסתיימים ב-11 באוגוסט השנה, מערכת ההפעלה אנדרואיד תופסת נתח שוק של 43.7% ממערכות ההפעלה לסמארטפונים בארה"ב - עלייה של 1.9% מהנתונים שפורסמו בחודש שעבר. מערכת ההפעלה של מכשיר האייפון, iOS, צמחה ב-0.3% בלבד לעומת הנתונים של החודש הקודם וכעת היא תופסת נתח שוק של 27.3% מכלל מערכות ההפעלה.

מי שממשיכה בעקביות לאבד גובה היא חברת RIM (ריסרץ' אין מושן), כאשר מכשירי הבלקברי שלה תופסים נתח שוק של 19.7% - ירידה של 5% מחודש מאי השנה.

מבחינת נתח שוק המכשירים עצמם, סמסונג נשארת בראש רשימת המכשירים המובילים בארה"ב עם נתח שוק של 25.3% (עלייה של 0.5% מחודש מאי). אחריה נמצאות LG עם 21%, מוטורולה עם 14% ובמקום הרביעי נמצאת אפל עם נתח שוק של 9.8% מכלל מכשירי הסלולר בארה"ב, עלייה של 1.1% מחודש מאי.

כידוע, לפני יומיים השיקה אפל את הדור החמישי של מכשירי האייפון שלה, ה-iPhone 4s, שהתקבל באכזבה רבה בקרב המעריצים שלה ואתרי הטכנולוגיה המובילים בעולם. התחושה היא שהאייפון כבר תקופה ארוכה לא עומד בסטנדרטים הגבוהים שהציבו המתחרות של אפל, בהן סמסונג והגלאקסי אס 2, HTC והסנסיישן ומוטורולה עם מכשיר האטריקס.

ב-11 באוקטובר (יום שלישי הבא) אמור להתקיים אירוע מיוחד של סמסונג בשיתוף פעולה עם גוגל בו צפויות השתיים להכריז על הדור השלישי של מכשיר הנקסוס של גוגל, אותו תייצר, ככל הנראה, חברת סמסונג בפעם השנייה. מכשירי האנדרואיד של גוגל ממשיכים לצבור תאוצה ולהגדיל את הפער ממכשירי האייפון של אפל, וככל הנראה שבהיעדר תחרות אמיתית מצד האייפון החדש, הפער צפוי להמשיך ולגדול עוד.