הכרעה ב-1060

מהלך של ת"א 25 מעל 1,060 יצביע על סנטימנט עליות חדש, מתחת ל-1,030 ינציח את מגמת הירידה

מבחינת התוצאה, המסחר בבורסה של תל אביב בשבוע האחרון היה חסר משמעות. ת"א- 25 לא ירד מתחת ל-1,030 והמשיך להתרסק ולא עלה מעל 1,060 והבשיל לכדי גל עולה רענן. מתאים לתקופת חשבון הנפש הקלנדארית, לא משקף את שינוי הסנטימנט בוול סטריט. מהלך מעל 1,060 יחשב סימן שורי שיכול להצביע על סנטימנט עליות חדש בשוק. מהלך מתחת ל-1030 ינציח את מגמת הירידה. לאור המגמה הירוקה בוול סטריט, נראה שנקודת המבחן המשמעותית הרלבנטית היא 1060. טכנית, מעל רמה זו אפשר להתהפך לפוזיציית רכש ואם כך יהיה, מכאן נמשיך בטור הבא, שיתפרסם רק ביום ראשון בשל חג הסוכות.

כל הכסף על מניות?

המגמה בוול סטריט ממשיכה להיות קשה לפיצוח. כפי שציינתי ביום חמישי, 1,125 ל-S&P 500 הייתה רמת האבחון בין התבססות מגמת ירידה לאפשרות למעבר למגמת עליה. כאשר המדד על מעל 1,125, והתבסס מעל רמה זו ביום חמישי, סגרתי את ההגנות על תיק הקניון.

האם ניתן לשים את כל כספנו על מניות כרגע?

הנטייה הטבעית היא להגיד "אני על השוק הזה לא סומך". לכאורה המסלול הבולט הוא מגמת ירידה, המהלך מתחת ל-1,097 הנציח אותו והחזרה מעל 1,125 היא בבחינת ההטעיה. או...שהמהלך מתחת ל-1,097 היה הטעיה ובבחינת משיכת מזומנים אחרונה מהמוכרים.

לא ברור עדיין. סימנים חיוביים אפשר לראות בכך שה-VIX לא עלה ביום שישי ובכך שכמה סקטורים כבר חצו למעלה את הממוצע ל-50 יום, בינהם סקטור הטכנולוגיה בעל המשקל הגדול ביותר ב-S&P500 וגם שני הסקטורים של הצרכנות, הקבועה והמחזורית.

עוד אינדיקציה חיובית אפשר לקבל ממדד מצב המניות המצרפי, BPI, של ה-S&P500 שהחל לעלות מרמה של 22 שהיא רמת מכר קיצונית ביותר. הוא כבר נתמך ברמה זו במהלך השנה ומדובר בהחלט בסימן חיובי אם כי המדד המקביל של הנאסד"ק עדיין יורד.

בקיצור, נקווה להפוגה בתעתועים, תמיכה ל-S&P500 מעל 1,150 תהיה סימן חיובי ביותר, מהלך מתחת ל-1,125 יכניס אותו למצב אדום.

בשל חג הסוכות יתפרסם הטור הבא רק ביום ראשון. עדכוני הגנות על תיק קניון המניות מתפרסמים באתר גלובס, מדור ניתוח טכני.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean.אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.