בלגיה וצרפת הגיעו להסכם על פירוק בנק דקסיה האירופי

(עדכון) - "הפתרון המוצע, שהינו תוצאה שלהתייעצויות אינטנסיביות בין כל הצדדים הנוגעים בדבר, יוצג לדירקטוריון של דקסיה, שבאחרויותו לאשר את התוכנית" ■ CNBC, מוקדם יותר: "הלווייתו של בנק דקסיה תוכרז ביום ראשון"

ממשלות צרפת, בלגיה ולוקסמבורג הודיעו היום (א') כי הן הגיעו להסכם לפיה בנק דקסיה (סימול בבורסת בלגיה: DEXB) יפורק. הבנק, שהעמיד הלוואות למאות ערים בשתי המדינות, הוא הקורבן הגדול הראשון במשבר החוב באירופה.

בהודעה משותפת נמסר כי "הפתרון המוצע, שהינו תוצאה שלהתייעצויות אינטנסיביות בין כל הצדדים הנוגעים בדבר, יוצג לדירקטוריון של דקסיה, שבאחרויותו לאשר את התוכנית". ממשלת בלגיה תזרים לבנק דקסיה 4 מיליארד אירו לחטיבה המנהלת 60% מהנכסים ה"רעילים" של דקסיה. הזרמת הון זו תחתוך את הצורך של דקסיה בהון לטווח קצר ב-14 מיליארד אירו.

דירקטוריון הבנק התכנס היום לאחר שהבנק אולץ לבקש סיוע ממשלתי בשבוע שעבר. הבנק נקלע לקשיי נזילות בעקבות המשבר ומנייתו קרסה. נפילת הבנק הגבירה את חששות המשקיעים בדבר יציבות הבנקים באירופה נוכח משבר החובות, בעוד שרי האוצר של האיחוד האירופי התחייבו בשבוע שעבר לעמול על תוכנית לחיזוק הבנקים.

"הצורך בהצלת דקסיה הוא סמל לחוסר הוודאות השורר בבנקים", אמר לרשת CNBC אריק גליג, נשיא חברת המחקר ולקאן. "מי היה מאמין שבנק כזה שקשור לבנייה יגמור כך?".

חלק מהמשקיעים רואים בבנק דקסיה כמבחן של הרגולטורים באירופה באשר לאופן ההתמודדות שלהם עם קריסת בנק גדול. הבנק נאלץ לבצע מחיקות בהיקף של מיליארדי אירו נוכח הלוואות גרועות שהעניק ואגרות חוב שרכש וערכן נפל. צרפת ובלגיה ערבות לחובות של דקסיה.

"הלווייתו של בנק דקסיה תוכרז ביום ראשון", אמר ל-CNBC מקור המקורב לנושא.