תשובה שוב נחלץ לעזרת דלק נדל"ן - ויאפשר קידום פרויקט

יצחק תשובה ירכוש את חלקיהם של צדדים שלישיים בפרויקט בבלי כדי לאפשר את פיתוחו ■ המהלך יאפשר לאלעד ישראל מגורים לקדם את פרויקט הדגל שלה

דלק נדל"ן דיווחה הבוקר (א') כי חברה פרטית בבעלות יצחק תשובה צפויה לרכוש את חלקיהם של צדדים שלישיים בפרויקט בבלי, שאלעד ישראל מגורים (החברה הבת של דלק נדל"ן) מחזיקה במחצית מהזכויות בו.

לאחר ביצוע העסקה תמשיך אלעד להחזיק את חלקה בפרויקט (מחצית מהזכויות) וחברה פרטית בבעלות תשובה תחזיק במחצית השנייה במקום הצדדים השלישיים שאינם קשורים לחברה, המחזיקים בו כיום.

רכישת זכויותיהם של הצדדים השלישיים תאפשר את המשך קידומו ופיתוחו של הפרויקט, אשר מתעכב בשנים האחרונות בין השאר בשל חילוקי דעות שהיו בין השותפים.

אלעד ישראל מגורים התקשרה בעסקה המשותפת עם הצדדים השלישיים כבר בשנת 1987 אך החל משנת 2007 נתגלעו חילוקי דעות רבים בין השותפים שהובילו לעיכובים משמעותיים בפיתוחו ובקידומו של הפרויקט ואף גררו תביעה משפטית שהוגשה על ידי אלעד ישראל כנגד השותפים.

הירתמותו של תשובה לעזרתה של דלק נדל"ן מגיעה לאחר שבסוף השבוע האחרון אישר רוב מוחלט (מעל ל-90%) של מחזיקי אגרות החוב של דלק נדל"ן (סדרות ד', ה' ו-כ"ה) את ההבנות שהושגו בין הצדדים שבוע קודם לכן במסגרתן הסכים תשובה להעמיד לטובת מחזיקי אגרות החוב של החברה חבילה כוללת של 63 מיליון שקל במידה והחברה ונציגות מחזיקי אגרות החוב שלה לא יגיעו להבנות בדבר מתווה מוסכם כולל עד לסוף ינואר 2012.