יום כיפור בקופרטינו: 1,000 מאמינים עמדו דקה לזכר ג'ובס

הקהילה היהודית בקופרטינו נחשבת לאחת הקהילות הליברליות ביותר בקליפורניה וחבריה מקיימים פעילות שוטפת בבית כנסת קטן הממוקם במרכז העיר

את יום הכיפורים הזה אין ספק שזקני הקהילה היהודית בקופרטינו לא ישכחו: במהלך טקס ערב יום כיפור המסורתי, שנערך בליל שבת האחרון בקופרטינו, התבקש הקהל לכבד בדקה דומיה את לכתו של מייסד אפל, סטיב ג'ובס, שהלך לעולמו מוקדם יותר באותו השבוע.

הקהילה היהודית בקופרטינו נחשבת לאחת הקהילות הליברליות ביותר בקליפורניה וחבריה מקיימים פעילות שוטפת בבית כנסת קטן הממוקם במרכז העיר. עם זאת, השנה לאור הביקוש הרב בקרב חברי הקהילה היהודית הרפורמית להשתתף בטקס - התקיימה תפילת ערב יום הכיפורים במרכז הקהילתי של קופרטינו, בו גם הוצג לראשונה מחשב המקינטוש הראשון בעולם.

"במהלך הדרשה המרכזית, הזכירה הרבה ל-1,000 האנשים שנכחו באולם את העובדה שהפרזנטציה הראשונה של ג'ובס בה נחשף המחשב הראשון שפיתח התקיימה ממש באותו האולם - וביקשה מכולם לייחד לו רגע דומיה. מאוחר יותר, היא גם הזכירה את שמו ביחד עם שמותיהם של חברי הקהילה היהודית בקופרטינו שהלכו לעולמם מאז יום הכיפורים הקודם", סיפרה ויקי סלבינה, חברת קהילה שנכחה בתפילה. "היו שם אנשים מכל רחבי עמק הסיליקון וכולם מאוד התרגשו מהמחווה".

"אני באופן אישי הייתי די מופתעת", אמרה סלבינה ל'גלובס' לאחר הטקס. "חשבתי לעצמי שזה דבר שיכול לקרות רק בקליפורניה - שיזכירו את סטיב ג'ובס במהלך תפילת יום הכיפורים. ובכל זאת, היה משהו מדהים בלראות כמה הקהילה היהודית מחבקת אותו ומעריכה אותו ושומרת לו מקום מיוחד גם ביום שהוא כל כך קדוש וחשוב".

ג'ובס הובא למנוחות מוקדם יותר באותו היום, בטקס הלוויה פרטי וצנוע בנוכחות חברים ומכרים קרובים וללא נוכחות תקשורתית.