עוד פרק בסאגת האצטדיון האולימפי בלונדון

ווסטהאם כבר חשבה שתזכה לקבל את המגרש לאחר המשחקים בבירה האנגלית בקיץ 2012, אבל כעת החליטה הממשלה לפתוח מחדש את המכרז בעקבות בעיות משפטיות

ווסטהאם יונייטד, הקבוצה הלונדונית שנשרה אשתקד מהפרמיירליג לליגת המשנה, התנחמה אחרי הכישלון המקצועי בעתיד הפיננסי הוורוד שחיכה לה: המועדון זכה במכרז לקבלת האצטדיון האולימפי לאחר תום המשחקים האולימפיים בקיץ 2012 בבירה האנגלית. "הפטישים" היו אמורים להשקיע 95 מיליון ליש"ט, להקטין את תכולת המגרש ל-60 אלף מקומות וליהנות מאצטדיון מודרני וחדיש, בטח ביחס לאפטון פארק העתיק שבו הם משחקים כיום.

פנטזיות ומציאות לחוד: לפי פרסומים בתקשורת הבריטית, ממשלת אנגליה ביטלה את העסקה עם ווסטהאם. זאת לאור תביעות משפטיות שהגישו נגד ההחלטה קבוצות לונדוניות אחרות - טוטנהאם ולייטון אוריינט, וגם בשל תלונה אנונימית שהתקבלה בנושא במשרדי הנציבות האירופית. התביעות השונות עסקו בין היתר בחוקיות המהלך, בהשפעתו על ההכנסות של המועדונים האחרים בלונדון, וכן באופי ההלוואות שאמורה היתה ווסטהאם לקבל לצורך מימון שיפוצו של האצטדיון והתאמתו לכדורגל.

החשש של ממשלת אנגליה הוא שהמאבקים המשפטיים יארכו שנים ארוכות, ויהפכו את המגרש, שבבנייתו הושקעו 486 מיליון ליש"ט מכספי ציבור בבריטניה, לפיל לבן.

כעת תערוך "החברה למורשת האולימפית", שאמורה לנהל את מתקני האולימפיאדה לאחר סיומה, מכרז מחודש לקביעת דיירת הקבע של האצטדיון. אפשרות אחת שעלתה היא כי ווסטהאם תזכה לקבל את המגרש, אבל תחת הסכם פשוט יותר, במסגרתו היא תשכור אותו בתמורה לדמי שימוש שנתיים, במקום חכירה לתקופה ארוכה. במקרה כזה, עלויות השיפוץ של האצטדיון והתאמתו לכדורגל יחולו על "החברה למורשת האולימפית".