הערוץ הרוסי הפך ל"ישראלי" בזכות שידורי הכדורגל

עד כמה שינתה ההחלטה האסטרטגית של ערוץ 9 להיכנס לשידורי הכדורגל את החתך הדמוגרפי של הצופים בערוץ בפריים-טיים? כ-80% מצופי הכדורגל בערוץ 9 אינם דוברי רוסית

ביום חמישי הקרוב יחזור ערוץ 9 לשדר את משחקי הקבוצות הישראליות בליגה האירופית (19:00: מכבי חיפה-סטיאווה; 21:05: הפועל תל-אביב-איינדהובן). הערוץ עושה זאת כנגד המגמה הטבעית של הערוצים המסחריים בישראל להתרחק מאירועי ספורט, לאור העובדה שהם פונים בעיקר לגברים שהם לא יעד אטרקטיבי למפרסמים.

אבל עד כמה שינתה ההחלטה האסטרטגית של ערוץ 9 להיכנס לשידורי הכדורגל את החתך הדמוגרפי של הצופים בערוץ בפריים-טיים?

ובכן, בניסיון להעמיק את הידע בנושא ולחזק את הפנייה למפרסמים, הזמין הערוץ הרוסי לאחרונה מחקר ממנו עולה כי בעקבות הכדורגל הצליח הערוץ לשנות לחלוטין, לפחות בערבי הכדורגל, את הצביון הרוסי ולהפוך לערוץ "ישראלי-צברי" לכל דבר.

מהמחקר, שכלל מרואיינים שצפו במשחק כדורגל אחד לפחות בערוץ בין החודשים אפריל-ספטמבר 2011, עולה כי 8 מתוך 10 צופי כדורגל בערוץ אינם דוברי רוסית. מהמחקר עולה גם הבעייתיות בשידורי כדורגל עבור המפרסמים - 81.5% מהצופים במשחקי הכדורגל בערוץ 9 הם גברים.

בניסיון להתאים את הרגלי הצריכה של האוכלוסייה "הבעייתית" (אוכלוסיית גברים) הצופה במשחקים לטובת מפרסמים ספציפיים, נעשה במסגרת המחקר פילוח ממוקד. הממצאים: 47% מצופי הכדורגל בערוץ מחזיקים בכרטיס אשראי מסוג ויזה, ו-91% מחזיקים בכרטיס אשראי כלשהו; כמעט שליש מצופי הערוץ הם לקוחות של בנק לאומי (28.4%).

עוד עולה מהמחקר כי בכל הקשור לדיור, אוכלוסיית צופי הכדורגל רחוקה מאוד מהאוכלוסייה הממוצעת בישראל - רק כמחצית מצופי הכדורגל בערוץ מחזיקים בדירות/בתים בבעלותם, לעומת ממוצע של 69% של כלל הציבור כפי שעולה מנתוני הלמ"ס שפורסמו באוקטובר 2011.

טל סיטון, סמנכ"ל שיווק ומכירות בערוץ 9: "שידור המשחקים הוא חלק מהאסטרטגיה של הערוץ למשיכת קהל יעד חדש ומגוון, ואכן נתוני הצפייה במשדרים האחרונים מדברים בעד עצמם. מנתוני המחקר עולה כי קהל שצפה במשחקים בערוץ 9 הינו מחתך סוציו אקונומי גבוה, נתון שמהווה הזדמנות למפרסמים מתחומי הנדל"ן, רכב פיננסים ועוד".