מדינה בהפסקה: אין הסכם טלוויזיה חתום, ליגת הכדורסל ביוון לא נפתחה

רוב הקבוצות לא הסכימו לקבל את הסכם הטלוויזיה הנוכחי, כיוון שלטענתן הוא מיטיב מאד עם שתי הגדולות - פנאתינייקוס ואולימפיאקוס, אבל לא משאיר כמעט כלום ליתר המועדונים

למרות שרוב ליגות הכדורסל באירופה נפתחו לפני שלושה שבועות, ביוון עדיין נמצאים בפגרה. הסיבה: ראשי המינהלת ביוון נאלצו לבטל את פתיחת העונה שתוכננה לסוף השבוע האחרון, אחרי שרוב הקבוצות לא הסכימו לקבל את הסכם הטלוויזיה הנוכחי.

הסיבה לסירוב נעוצה בכך שהסכם הטלוויזיה מיטיב מאוד עם שתי הגדולות - פנאתינייקוס ואולימפיאקוס - אבל לא משאיר כמעט כלום ליתר הקבוצות. שתי הגדולות כבר הגיעו להסדר עצמאי עם הרשת הממלכתית ERT, שישדר את משחקיהן בליגה - הסכם שאליו התנגדו יתר הקבוצות.

ההחלטה על דחיית העונה התקיימה ברוב של 7 נגד 4. הקבוצות העיקריות שמתנגדות להסכם חלוקת הכספים הן פאוק סלוניקי ופניוניוס. שתיהן דורשות לפחות 500 אלף אירו מטלוויזיה, כתנאי לחתימה על ההסכם.

הטענה העיקרית ביוון כנגד פנאתינייקוס ואולימפיאקוס היא שלא רק ששתיהן נהנות מהסכמי טלוויזיה טובים יותר בליגה המקומית, בנוסף הן נהנות מהסכמי טלוויזיה לשידור משחקיהן ביורוליג שבעונה האחרונה עמדו על 1.9 מיליון אירו לקבוצה (ממנו קיבלו בחזרה כ-1.4 מיליון). השבוע ינסו הצדדים לקדם את המו"מ, במטרה לפתוח את העונה ב-22 בחודש.

מבחינה ספורטיבית, המשמעות העיקרית היא ששתי הנציגות היווניות יחלו השבוע את היורוליג מבלי שקיימו משחק ליגה אחד.