הגיע הזמן: יו"ר גוגל אריק שמידט פתח חשבון בגוגל פלוס

שלושה חודשים וחצי אחרי השקת הרשת החברתית, פתח יו"ר ענקית האינטרנט חשבון ■ גוגל ספגה באחרונה ביקורת על כך שבכיריה לא פעילים ברשת החברתית שלה

שלושה חודשים וחצי אחרי השקת הרשת החברתית גוגל פלוס, יו"ר ענקית האינטרנט אריק שמידט, החליט סוף סוף להצטרף ופתח בימים האחרונים חשבון משלו. לגוגל פלוס 40 מיליון משתמשים ברחבי העולם.

בשבועות האחרונים, זכתה גוגל פלוס לחיצי ביקורת על ירידה בהתעניינות מצד הגולשים לצד טענות לפיהם בכירי גוגל כבר אינם פעילים כמעט ברשת החברתית. אחת הטענות הייתה נגד אריק שמידט, על כך שהוא לא פתח עמוד פרופיל בגוגל פלוס. ואם כך מתנהגים בכירי גוגל, למה שהגולשים האחרים יטרחו להשקיע ולגלוש לרשת החברתית?

הביקורות גם הציגה דוגמאות מרשתות חברתיות מתחרות כמו פייסבוק, בה המייסד והמנכ"ל מארק צוקרברג פעיל לא רק בחשבון הפייסבוק שלו אלא גם פתח ומפעיל עמוד בגוגל פלוס. כך, גם יו"ר טוויטר, ג'ק דורסי, שפעיל בשירות המיקרו-בלוגינג.

עד כה פרסם שמידט שני פוסטים פומביים בעמוד הגוגל פלוס שלו - הראשון על מותו של מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס והשני על מצב התעסוקה והכלכלה האמריקנית. שמידט בחר להשתמש בתמונה ישנה מאוד שלו כתמונת הפרופיל בגוגל פלוס. לשמידט יש בינתיים 15 אלף עוקבים, הרחק מאחורי מנכ"ל גוגל לארי פייג' עם 571 אלף עוקבים וסרגיי ברין עם 430 אלף עוקבים.

ביום חמישי שעבר פרסמה גוגל תוצאות פיננסיות חזקות במיוחד: ההכנסות עמדו על 7.51 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה, לעומת צפי להכנסות של 7.21 מיליארד דולר. מדובר בזינוק של 27%, לעומת הכנסות של 5.48 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.

בשורה התחתונה, הציגה החברה רווח נקי של 2.7 מיליארד דולר או 8.33 דולר למניה, כאשר מדובר בזינוק של 20% מהרבעון המקביל בשנה שעברה. עם זאת, אך הנתון עדיין נמצא מתחת לתחזיות האנליסטים, שציפו לרווח נקי של 8.74 דולר.