צפו: תיבת ה-Gmail של גוגל במתיחת פנים; מה החידושים?

ספק אם מדובר בטעות אומללה או בתרגיל יח"צני כדי לעורר עניין, אך ככל הנראה לפי הסרטון שהודלף לרשת, מיליוני המשתמשים בתיבת הדוא"ל של גוגל עומדים ליהנות מעיצוב חדש

אחד המוצרים החזקים ביותר של גוגל, מלבד מנוע החיפוש שלה כמובן, הוא ללא ספק תיבת הדואר האלקטרוני שלה, Gmail (ג'ימייל). מאז שוחררה לראשונה בשנת 2004, ג'ימייל השתדרגה לא מעט אך העיצוב שלה נשאר, פחות או יותר, ללא שינוי מהותי. עם השנים אפשרה גוגל להתקין תוספים מיוחדים (Add-ons) לשיפור ולשדרוג תיבות הג'ימייל של המשמשים וגם להוסיף ערכות עיצוב שונות וצבעוניות לתיבת הדוא"ל שלה.

new_gmail
 new_gmail

צילום מסך: סרטון You-tube

כעת נדמה שהעתיד של ג'ימייל, ביחד עם מוצרים נוספים של גוגל בעתיד, הולך ומתיישר עם הרשת החברתית של גוגל - גוגל פלוס. כך לפחות אם לשפוט על פי הסרטון שפורסם, ככל הנראה בטעות, ובו נראה אחד ממעצבי חווית המשתמש בג'ימייל, ג'ייסון קורנוול, כשהוא מציג לראווה את העיצוב המחודש של שירות הדוא"ל של גוגל.

new_gmail
 new_gmail

צילום מסך: סרטון You-tube


כפי שניתן לראות בסרטון, העיצוב של סרגל התפריטים הצדדי והעילי מעוצבים בדיוק באותם כפתורים ופונטים כמו התפריטים בגוגל פלוס. בנוסף, תיבת הג'ימייל החדשה מאפשרת למשתמש לעצב ולהגדיר את המבנה שלה בצורה קלה יותר. בין היתר, במידה ותקטינו או תגדילו את חלון הדפדפן שבו מופיע הג'ימייל, המראה שלו יותאם באופן אוטומטי ואופטימלי לגודל החלון.

new_gmail
 new_gmail

צילום מסך: סרטון You-tube

בנוסף, ניתן לערוך את סרגל הכלים הצדדי כך שהמשתמש יוכל לתת עדיפות לכלים בו הוא משתמש בתדירות גבוהה יותר, כמו לדוגמה אנשי הקשר בצ'ט או בתוויות. גם אזור הצ'ט של ג'ימייל שודרג וכעת יופיעו שיחות הצ'ט בתיבת המייל כמו שהן מופיעות בשיחות פרטיות בגוגל פלוס.

new_gmail
 new_gmail

צילום מסך: סרטון You-tube

קורנוול מספר בסרטון כי גם אם משתמשי ג'ימייל לא ישנו שום דבר בעריכת התצוגה של תיבת הדוא"ל שלהם, ג'ימייל תלמד לבד את אופן השימוש שלהם בה ובאופן אוטומטי תבליט את הפיצ'רים שבהם המשתמשים עושים יותר שימוש. כמו כן, בגוגל הוסיפו מבחר גדול יותר של רקעים ותמונות באיכות גבוהה לעיצוב תיבת הג'ימייל.

new_gmail
 new_gmail

צילום מסך: סרטון You-tube

טרם ידוע מתי העיצוב החדש יהיה זמין למשתמשים ברשת, אך כבר עכשיו ניתן לקבוע כי זה שדרוג מבורך.

צפו בסרטון: