סולאראדג' הישראלית השלימה גיוס של 37 מיליון דולר

החברה הישראלית שמפתחת ומייצרת מערכות אופטימיזציה לפאנלים סולאריים מתכוונת להעמיק פעילות בשווקים ולהרחיב את הייצור ■ את הגיוס הובילה קרן ההון-סיכון נורווסט

שנה אחרי שגייסה 25 מיליון דולר באמצעות קרן ההון סיכון לייטספיד, רושמת החברה הישראלית סולאראדג' את הגיוס הרביעי והגדול ביותר שלה, בהיקף של כ-37 מיליון דולר בהובלת קרן ההון-הסיכון NVP - Norwest Venture Partners. סולאראדג' מפתחת ומייצרת מערכות מתקדמות להפקה ולמיצוי של אנרגיה לשוק הפוטו-וולטאי, הוקמה ב-2006 ובכל ארבעת הסבבים גייסה בסך הכל כ-100 מיליון דולר.

ליאור הנדלסמן, סמנכ"ל החברה לענייני שיווק, שנמנה על גרעין מייסדיה אמר היום (ב') ל"גלובס" כי באמצעות המימון הנוכחי סולאראדג' תפעל לביסוס מעמדה בשווקים שבהם היא פועלת כיום ותרחיב ותעמיק את היקפי המכירות והייצור שלה. החברה מקיימת פעילות בכ- 30 מדינות אך את רוב פעילות הייצור שלה היא מנהלת בעיקר בישראל, באמצעות קבלן במפעל במגדל העמק ובו מועסקים כ-200 עובדים. קו ייצור קטן יותר מוחזק על ידה בקנדה.

הנדלסמן אמר עוד כי "בשנה האחרונה החברה שילשה את מכירותיה וההיקף הכולל שלהן מסתכם בכמה עשרות מיליוני דולרים. אנחנו מרוצים מקצב המכירות ובעיקר מכך שהאופטימיזציה לפאנלים נחשב לתחום צומח, שלהערכת אנליסטים יגיע בתוך שנים ספורות לכמה מיליארדי דולרים. למעשה סולאראדג' זיהתה את המגמה הזאת כבר לפני זמן רב והמציאה את התורה בנושא הזה. המימון האחרון יאפשר לנו להאיץ את הפריסה העולמית ולחזק את היכולת הפיננסית של החברה".

בסבב הגיוס האחרון השתתפו גם המשקיעים מהסבבים הקודמים בהם אופוס קפיטל; וולדן אינטרנשיונל; ג'נסיס פרטנרס; ורטקס ונצ'ורס; לייטספיד ונצ'ורס וג'נרל-אלקטריק. בסולאראדג' אמרו כי דרור נחומי, אחד השותפים בקרן נורווסט שהובילה את המימון, יצטרף אל דירקטוריון החברה.

"סבב הגיוס הנוכחי ישמש למימוש הפוטנציאל, לתדלוק הצמיחה העולמית ולביסוס המוצרים והטכנולוגיה של החברה- כתקן להפקת אנרגיה יעילה סולאריות. לסולאראדג' צפויה צמיחה מדהימה כשעוד ועוד לקוחות ושותפים עסקיים מבינים את היתרונות בטכנולוגיה", אמר היום נחומי.

קרן ההון-סיכון הוותיקה נורווסט, שמושבה בקליפורניה מנהלת כ-3.7 מיליון דולר ומאז שהוקמה, בשנות ה-60' היא הובילה השקעות צמיחה בכ-500 חברות בארה"ב ובמדינות אחרות בעולם בתחומי טכנולוגיות מידע; בריאות; שירותים עסקיים; שירותים פיננסיים; תשתיות ועוד. זו הפעם הראשונה שהיא משקיעה בסולאראדג'.

המערכת של סולאראדג' מעוררת עניין בקרב לקוחות רבים בעולם בעיקר בשל החדשנות שהיא מציעה בתחום ייעול האנרגיה שמופקת באמצעות המערכות הפוטו-וולטאיות: המערכת מאפשרת להגדיל את תפוקת האנרגיה בכ-25% תוך הבטחת עלויות נמוכות ומזעור ההוצאות על תחזוקה וזאת, בשל היכולת לנהל בקרת ביצועים מרחוק. המערכת כוללת ממירים חד-פאזיים ותלת-פאזיים יעילים שמאפשרים למצות את הספק האנרגיה מכל קולט סולארי גם במקרים של התיישנות, תנאי צל או עננות או שהתכסו באבק. מצבים אלה, משפיעים על היקף הפקת האנרגיה מקרני השמש ולעיתים מצמצמים אותה בעשרות אחוזים.

המערכות של סולארגאדג' מותקנות על הפאנלים עצמם תוך ניצול אופטימלי של השטח ומחוברות לפורטל שמספק ניטור בזמן אמת של תקלות בתהליך הפקת האנרגיה. כך, במקרה של תקלה באחד הפאנלים ובגינה חלים שיבושים בהספקת האנרגיה, בכוחה של המערכת לספק התרעה מידית אל הגורם האמון וזאת באמצעות רשת האינטרנט - אל תיבת המייל או הישר אל מכשיר הסמארטפון.

סולאראדג' דורגה במקום השישי במדד החברות המבטיחות של "גלובס" לפני כשנה: היא הוקמה ב-2006 בידי גרעין של חמישה יוצאי יחידות טכנולוגיות מובחרות של צה"ל, בהם גם המנכ"ל שלה גיא סלע וליאור הנדלסמן. חלק מהמייסדים קיבלו בשעתו את פרסי ביטחון ישראל וראש אמ"ן בשל פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים ויצירתיים שקידמו את צה"ל ואת מערכת הביטחון במשימות שונות.

הגיוסים של סולאראדג'
 הגיוסים של סולאראדג'