האחים עופר: מאבק הירושה מתחמם

אחרי החשיפה הקודמת של מגזין G: גילויים חדשים בסכסוך בין יורשיו של המיליארדר יולי עופר

יולי עופר הלך לעולמו לפני כחודש, אבל הסכסוך הייצרי על עזבונו רק החל. כשבועיים לפני מותו של איש העסקים חשפה כתבת השער של G ("פרשת האחים עופר", 1.9) את המאבק הממשמש ובא על ירושתו. בכתבה נחשף משא-ומתן שהתקיים לקנייתו החוצה של הבן דורון עופר מעופר השקעות, אלא שאז, כפי שפורסם, דורון נסוג. פרטים חדשים שנחשפים כעת עשויים לשפוך אור על הסיבות למהלך.

כך, בין המסמכים שהובאו לחתימתו של דורון, נכללה התחייבות שלא יהיו לו תביעות ודרישות לגבי צוואות כלשהן בעתיד. "דורון היה מאוד מופתע", משחזר מקורב אליו המעורה בנעשה. "איך הוא יכול לחתום על משהו לגבי צוואה, שהוא בכלל לא יודע מה יש בה?".

ההתרחשות הזו גרמה לדורון לחשוב שחששותיו הישנים נכונים. מקורבים אליו מספרים, למשל, כי במהלך 2008, כאשר האב יולי חלה, דורון החל לחשוד שמתחילים להרחיק אותו מסביבת האב וכי מעולם לא הושאר לבד עמו.

כשמצבו הבריאותי של האב השתפר במהלך 2009, הוא אמר לבנו - כך טוענים מצדו של דורון - שאל לו לחשוש, שכן המניות עדיין מחולקות חצי-חצי. אלא שבצוואתו האחרונה, מנובמבר 2008, הוא הוריש את אחזקותיו בעופר השקעות (36.7%) לבת ליאורה בלבד. מצדה של ליאורה מציינים, כמובן, כי הכול נעשה בראש צלול ומבחירה של האב.

ומה לגבי האלמנה רותי עופר? בימים האחרונים התבשרנו שגם היא בתמונה. ההערכות הן שיש הסכם ממון בינה לבין בעלה המנוח, אך לטענתה, היא אינה זוכרת שחתמה עליו ובוחנת את המשך דרכה המשפטית.

פרטים נוספים שמתבררים כעת מראים כי שני הצדדים מתכוננים למערכה משפטית ושוכרים תותחים כבדי משקל: ליאורה שכרה את שירותיו של עו"ד דורי קלגסבלד, ואף צירפה אליו עורך דין מתחום המעמד האישי, עו"ד אפי פרי.

דורון מצדו הצטייד בעורך דין מתחום המעמד האישי, וצירף את עו"ד יוסי מנדלסון לעו"ד אלקס הרטמן שכבר מייצג אותו.

האלמנה רותי, אגב, נעזרת בעו"ד אבנר זינגר, שייצג ידוענים בתחום המעמד האישי, ובעו"ד צבי בר-נתן. וכמובן שגם יועצי תקשורת מסוימים נכנסו לתמונה.

בין יעוץ משפטי אחד למשנהו, הספיקו בני המשפחה השבוע לעלות לקבר לגילוי מצבה. דורון וליאורה הגיעו, ולפי נוכחים בשטח הם לא דיברו ביניהם ולא החליפו מבטים.

זה הולך להיות ארוך ויקר. מאוד יקר.