הרופאים המתמחים: "שטייניץ לא יודע מהם חיים ומוות"

רופאים מומחים ומתמחים לא עוברים בשתיקה על דברי שטייניץ, שכינה אותם "בריונים שמסכנים חיי אדם" ■ לדבריהם, הם איבדו לחלוטין את האמון בשר האוצר: "בזמן שהוא ישן בבית תחת לשמיכה שלו, אנחנו מטפלים באנשים ורואה חיים ומוות כל לילה מול העיניים"

נציגי המתמחים ומומחים בבתי החולים בארץ, תוקפים הבוקר בחריפות את שר האוצר יובל שטייניץ שכינה אותם "בריונים שמאיימים על חיי אדם". רגע לפני הכרעת בג"ץ בשאלת התפטרותם הם אומרים: אנחנו לא מפחדים ללכת לכלא.

המתמחה ד"ר אביב שאול, אחד ממגישי העתירה לבג"ץ, תוקף בריאיון לחדשות 2 את שר האוצר וטוען: "אני איבדתי לחלוטין אמון בשר האוצר, אני לא מאמין לשום מילה שהוא אומר. הדמגוגיה שבה הוא משתמש בזמן שהוא ישן בבית תחת לשמיכה שלו, ואני צריך לטפל באנשים ורואה חיים ומוות כל לילה מול העיניים. שלא יספר לי מה זה לאיים על חיי אדם", אומר שאול.

מנהל מחלקת המיון בבית החולים שיבא ד"ר יעקב אור, מביע תמיכה במתמחים, ואומר במהלך שיחה בערוץ החדשות כי יצטרף למחאה: "מגדירים אותנו כבריונים, ישנם בכירים באוצר שהם שקרנים וחסרי מצפון. אני שוקל להתפטר מתוך תחושת עלבון אישית, ואם יכריחו אותי לעבוד - אלך לכלא", מדגיש ד"ר אור.

"את בכירי האוצר מעניין רק האגו שלהם והסיסמאות. המדינה לא מבינה שום דבר חוץ משבר - ועד שלא יקרה שבר כזה, אנשים במדינה לא יבינו שהם הביאו את מערכת הבריאות את הרופאים לנקודה הזו", אומר ד"ר אור.

שטייניץ: המתמחים בריונים ומרווחים טוב

מוקדם יותר התייחס שר האוצר למאבק המתמחים, ובריאיון שהעניק ל"מעריב" האשים את המתמחים ב"בריונות, אלימות ואיום על חיי אדם" והוסיף כי המתמחים "מרוויחים טוב מאוד".

למרות תלונותיהם החוזרות ונשנות של המתמחים על שכר נמוך, שטייניץ דווקא מציג נתונים אחרים. "על פי נתוני ההסתדרות הרפואית, רופא מתמחה מרוויח 17 אלף שקל", אומר שר האוצר, "בסוף ההסכם, השכר החדש של רופא מתחיל יהיה 22 אלף שקל ובפריפריה 27 אלף", טוען השר. "הרופאים במרכז הארץ מרגישים שהם מקופחים", מסביר שטייניץ, "משום שבהסכם הפריפריה תקבל יותר, ובצדק".

שר האוצר ממשיך ומעביר ביקורת קשה מאוד על הרופאים המתמחים. לדבריו, הם נוהגים כבריונים: "אני מתנגד לבריונות ואלימות בשיטות של איום על חיי אדם כדי לקבל עוד כספים", אומר השר, "כשעובדי חברת החשמל מאיימים, אנחנו מזדעזעים. 'הם יורידו את השאלטר, יפסיקו את החשמל לבתי חולים, למכונות ההנשמה'".

אתמול: בג"ץ מציע לפתוח את ההסכם

בג"ץ דן אמש בעתירת המתמחים נגד פסיקת בית הדין הארצי לעבודה, שביטל את התפטרותם. השופט חנן מלצר הודיע לנציגי המתמחים והמדינה כי עליהם להשיב עד ליום חמישי להצעתו, שלפיה ייפתח מחדש ההסכם הקיבוצי שנחתם רק לאחרונה.

מלצר הודיע לנציגי הצדדים כי הוא "מאוד ממליץ" למדינה, כלשונו, לדון מחדש בסעיפי ההסכם הקיבוצי וביקש מהמדינה ומנציגי המתמחים לנהל הידברות על בסיס אחת הדרישות שהציגו האחרונים. לפי אותה הדרישה, יזכו הרופאים המתמחים למענק בגובה 25,000 שקלים לכל שנת התמחות - וללא תמורה מצדם.