הקופון שאינו נגמר: גרופון שוב שוקלת להעלות מחיר בהנפקה

האם שוב מתנפחת לה בועה? גרופון צפויה להגיש ל-SEC תשקיף מתוקן להנפקה כבר השבוע הבא - לפי שווי גבוה יותר משהעריכה בשבוע שעבר ■ משקיעים: "גרופון מכוונת לירח"

הקופון שאינו נגמר: חברת גרופון שוקלת שוב להעלות את מחיר ההנפקה הראשונית לציבור ואת היקף הגיוס, לאור ביטחון של החתמים באשר לביקושים שיהיו למניות ענקית הקופונים, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

לאחר שסיימה רודשואו של כשבועיים, גרופון כעת סבורה כי הנפקה לפי שווי של 10.1-11.4 מיליארד דולר לא משקפת את שוויה האמיתי והיא רוצה להעלות את המחיר יותר לכיוון ההיקפים שהעריכה בחודש יולי - 25 מיליארד דולר.

כזכור, ההנפקה הראשונית של גרופון היתה אמורה להיות כבר לפני כמה חודשים, אולם רשות ני"ע בארה"ב (SEC) העלתה ספקות באשר לתחשיב הרווחים של החברה. לאחר מכן, עדכנה גרופון את תשקיף ההנפקה ואת תוצאותיה לרבעון השני של שנת 2011 - ודיווחה כי הכנסותיה הגיעו ברבעון השני ל-878 מיליון דולר, בהשוואה ל-644.7 מיליון דולר ברבעון הראשון ול-87.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בשבוע שעבר גרופון הנמיכה ציפיות ואמרה כי תגייס "רק" 540 מיליון דולר בהנפקה הציבורית, על רקע הקשיים שחווה אתר הקופונים היומיים בשל היחלשות שוקי ההון, עזיבת בכירים בחברה ושאלות שהועלו בנוגע לאי סדרים חשבונאיים באתר וביחס למודל העסקי.

הלילה, כאמור, לאחר הרודשואו, גרופון שוב קיבלה תיאבון והיא צפויה להציג ל-SEC תשקיף מתוקן כבר בשבוע הבא. חתמים ומשקיעים פוטנציאליים שנכחו ברודשואו העידו כי מנכ"ל גרופון אנדרו מייסון נראה בטוח בעצמו, מלא בביטחון והרבה פחות שחצן מבעבר - מה שלהערכתם מסמן טובות באשר להנפקה.

החתמים של גרופון צופים ביקושי יתר בהנפקה הראשונית לציבור, וחלק מהמשקיעים כבר משווה את ההנפקה לזו של לינקדאין - "מכוונים לירח. מזמן לא היתה הנפקה גדולה של חברת טכנולוגיה והציבור רעב לזה".

גרופון צפויה להיסחר תחת הסימול GRPN בבורסת הנאסד"ק בוול סטריט. אם המחיר לא יעלה בסוף, היא צפויה להציע לציבור כ-30 מיליון מניות בשווי של 16-18 דולר למניה - נתח של פחות מ-5% מהחברה. עם זאת, ההנפקה הצפויה תעניק לגרופון מחיר גבוה באופן משמעותי ביחס ל-6 מיליארד דולר, הסכום שגוגל הציעה לשלם עבור החברה בשנה שעברה.

אם גרופון תרשום הנפקה מוצלחת, היא עשויה לתת אור ירוק להנפקה עבור חברות נוספות בתעשיית הטכנולוגיה, כמו זינגה ופייסבוק. אם לא, אפשר לומר ברמת סבירות די גבוהה כי שוב התנפחה לה בועה והיא עלולה באמת להתפוצץ לגרופון בפרצוף.