לפני המיזוג עם גוגל: מוטורולה מוביליטי מפטרת 800 עובדים

חטיבת הסלולר של מוטורולה שהסכימה להירכש ע"י גוגל ב-12.5 מיליארד דולר תרשום בעקבות מהלך ההתייעלות עליות של 31 מיליון דולר ■ החברה: ההתייעלות באה בהמשך למיזוג הצפוי ולא כתנאי מוקדם

מוטורולה מוביליטי תפטר כ-800 מעובדיה ותרשום בעקבות זאת עלויות של 31 מיליון דולר ברבעון הנוכחי. חטיבת הסלולר של מוטורולה שהסכימה להירכש ע"י גוגל תמורת 12.5 מיליארד דולר תסגור גם חלק מהפעילות של רווחית במטרה להתייעל ולצמצם עלויות במסגרת ההכנה להשלמת ההתמזגות לתוך גוגל.

"מוטורולה מוביליטי ממשיכה להתמקד בשיפור התוצאות הכספיות תוך שיפור והתייעלות מתמדת", מסרה דוברת מטעם החברה. לדבריה, ההתייעלות באה בהמשך למיזוג הצפוי ולא כתנאי מוקדם.

לפני יומיים מוטורולה מוביליטי דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2011 שעקפו את תחזיות האנליסטים. המכירות טיפסו ב-11% ל-3.26 מיליארד דולר וההפסדים הצטמצמו ל-32 מיליון דולר (11 סנט למניה) לעומת 34 מיליון דולר אשתקד.

המיזוג של מוטורולה מוביליטי לתוך גוגל פורסם ב-15 באוגוסט והיה סוג של רעידת אדמה בשוק הסלולר העולמי. מוטורולה מוביליטי היא זרוע של מוטורולה שאחראית על ייצור ופיתוח טלפונים סלולריים, טאבלטים ואביזרי בלוטות'. מחיר הרכישה משקף פרמיה של 60% על שוויה של מוטורולה בוול סטריט בעת ההכרזה. השלמת העסקה צפויה עד סוף שנת 2011 או בתחילת 2012, בכפוף לאישורים רגולטוריים בארה"ב ובאירופה.

הרכישה של מוטורולה על-ידי גוגל, תהפוך כנראה את החברה הנרכשת לחברה הראשונה שמשווקת טלפונים מבוססי אנדרואיד באופן רשמי. באמצעות הרכישה, גוגל תקבל גישה ל-17 אלף הפטנטים שרשומים על שמה של מוטורולה, תחזק עצמה בתחום החומרה, ותחזק את מערכת ההפעלה שלה אנדרואיד במלחמה מול ה-IOS של אפל. בנוסף, היא תצמצם את התביעות להפרת פטנטים שגוגל סופגת מצד אפל ומיקרוסופט.